سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی ایران با بیان اینکه مشکلات شانه یکی از مشکلات نسبتا شایعی در جوامع است، گفت: این مشکلات عموما به دو دسته تقسیم می شوند که در افراد جوان اغلب به صورت ناپایداری و در رفتگیهای مکرر و احساس عدم ثبات در مفصل شانه دیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سهیل مهدی پور دسته دوم مشکلات شانه را مربوط به افرادی با سن بالا خواند و ادامه داد: این مشکلات بیشتر به صورت درد و محدودیت حرکت و پارگیهای رباطهای اطراف شانه و در مواردی آرتروز شانه خودش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: طی 10 - 15 سال اخیر پیشرفتهای خوبی در حوزه تکنولوژی آرتروسکوپی ایجاد شده که باعث شناخت ماهیت این بیماریها و تشخیص دقیق آنها را در پی داشته است به طوریکه امروزه شاید بتوان با تشخیص قطعی بالای 90 درصد سر عمل جراحی برویم.

مهدی پور گفت: در گذشته به دلیل عدم تشخیص صحیح، درمانهای مناسبی وجود نداشته و یا احتمال وقوع درمانهای اشتباه برای بیماران وجود بالا بود در حالی که امروزه با پیشرفتهای آرتروسکوپی درمان در رفتگیهای کرر شانه با یک برش بسیار ظریف و باریک میسر بوده و در اکثر موارد این بیماران نیازی به جراحی باز ندارند.

وی با اشاره به اینکه این آسیبها بیشتر در جوانانها به ویژه ورزشکاران، کشتی گیران و افرادی که بیشتر از دستشان استفاده می کنند به طور شایع دیده می شود، افزود: با کمک آرتروسکوپی بسیاری از این مشکلات قابل تشخیص و درمان هستند.

مهدی پور ادامه داد : بسیاری از آسیبها و دردهای مزمن شانه در سنین بالاتر طی سالیان گذشته صعب العلاج و غیر قابل درمان بوده در حالیکه امروزه با برشهای باریک و بسیار مفید درمان می شوند.

وی با اشاره به یکی از تکنیکهای تکمیلی درمان در رفتگیهای مکرر شانه اظهار کرد: در موارد مواجه با خوردگی شدید استخوان در قسمت سر استخوان بازو با تکنیک خاص می توان  با استفاده از نسج عضله نقص استخوانی را پر کرده و مانع از گیر افتادن سر استخوان برای در رفتگیهای مکرر شویم که استفاده از این تکنیک با کمک آرتروسکوپی در جهان جدید بوده و در کشور ما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دومین کنگره دو سالانه بین المللی جراحان زانو آرتروسکپی و آسیبهای ورزشی ایران دوم تا پنجم اسفند ماه جاری در مرکز همایشهای جزیره کیش برگزار می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha