زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون و كاهش كلسترول می‌باشد كه می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

سلامت نیوز: یك كارشناس تغذیه در خصوص خواص دارویی "زنجبیل"، گفت: زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون و كاهش كلسترول می‌باشد كه می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زنجبیل از گیاهان دارویی است كه سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی 70 كالری است كه عمده آن به خاطر وجود كربوهیدرات موجود در آن است و مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر نیز دارد.

وی افزود: اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان 300 كیلو كالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.

وی افزود: زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اكسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

این كارشناس تغذیه درباره موارد منع مصرف زنجبیل بیان كرد: مصرف زنجبیل برای كودكان زیر 2 سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق كننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha