سلامت نیوز:  یک متخصص تغذیه گفت: روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک مانند روغن جوانه ذرت و روغنی که از مغز تخمه آفتاب‌گردان استخراج می‌شود، به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل می‌شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف برخی روغن‌ها برای التهاب مفاصل مفید است و تا حدی می‌تواند درد را کاهش دهد.

وی گفت: روغن‌هایی که برای التهاب مفاصل مفید است، روغن‌هایی است که از خانواده لینولئیک اسیدها باشند. اگر افرادی که به التهاب مفاصل مبتلا باشند 3 ماه از این روغن استفاه کنند و همراه با آن از مکمل‌های امگا 3 استفاده کنند تا حدی درد مفاصل آنها کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: روغن‌هایی که حاوی اسید آراشیدونیک هستند به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل می‌شود.

مظهری بیان داشت: افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند از مصرف روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک پرهیز کنند و از روغن‌هایی که دارای اسید آراشیدونیک است می‌توان به روغن جوانه ذرت و روغنی که از مغز تخم آفتابگردان تهیه شده است، اشاره کرد.

وی توصیه کرد که برای طبخ غذا از روغن‌های سرخ کردنی استفاده نشود چرا که موجب افزایش مواد سمی و سرطان‌زا در روغن می‌شود همچنین در طبخ غذا باید از روغن کمتر استفاده کرد به دلیل اینکه سلامتی افراد حفظ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha