شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 41020
سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مصرف نمك زیاد كلسیم را از استخوان جدا می كند و باعث دفع آن از ادرار شده و به همین دلیل منجر به نازك شدن و پوكی استخوان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،دكتر زهرا عبدالهی ضمن هشدار به مصرف زیاد نمك در كشور افزود: نمك به عنوان یكی از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن باید به مقدار محدود ، لازم و متعادل مصرف شود.

وی گفت: : اكنون، ارتباط میان مصرف زیاد نمك و افزایش فشار خون به ویژه در افرادی كه سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارند، به طور قطعی ثبت شده است.

عبدالهی با اشاره به اینكه افزایش فشار خون، خطر سكته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد، ادامه داد: كاهش مصرف نمك، باعث كاهش فشارخون بالا می شود و اگر افراد همیشه به مقدار كم نمك مصرف كنند با افزایش سن دچار فشار خون بالا نخواهند شد.

این متخصص تغذیه با تاكید بر این كه كاهش مصرف نمك، خطر شیوع سرطان معده را كاهش می دهد، گفت: در مطالعه كشورهای مختلف در جهان، ارتباط نزدیكی بین مقدار مصرف نمك و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشكار شده است.

عبدالهی گفت: نتایج این مطالعات نشان می دهد، درمناطقی كه مردم نمك كم مصرف می كنند، شیوع سرطان معده كمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha