شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
سلامت نیوز: مردی كه بعد از كشتن پدرش از میاندوآب به تهران فرار كرده بود، به طور اتفاقی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، مردی ساعت 9:30 روز چهارشنبه هفته پیش با مراجعه به ایستگاه پلیس كلانتری جوادیه مستقر در میدان راه‌آهن، به ماموران اعلام كرد: «فردی به نام سیامك كه دو روز پیش پدرش را در شهرستان میاندوآب به قتل رسانده الان در یك قهوه‌خانه در میدان راه‌آهن در حال صبحانه خوردن است.»

با اعلام موضوع، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با اداره دهم پلیس آگاهی و پلیس آگاهی شهرستان میاندوآب انجام شد و پس از تایید خبر از سوی پلیس آگاهی میاندوآب، ماموران كلانتری به قهوه‌خانه رفتند اما در تحقیقات خود اطلاع پیدا كردند متهم تحت تعقیب پس از پرداخت پول صبحانه از آنجا خارج شده است. پس از آن واحدهای كمكی به میدان راه‌آهن اعزام شدند. با دریافت مشخصات ظاهری متهم آن محدوده را تحت نظر گرفتند تا اینكه ساعت 10:30 مظنون 41ساله را در پارك امیریه میدان راه‌آهن شناسایی و دستگیر كردند.

با بازداشت متهم، بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع قتل تشكیل و سیامك برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شد. كارآگاهان ابتدا فردی را كه متهم را به پلیس معرفی كرده بود تحت بازجویی قرار دادند. این مرد ماجرا را چنین شرح داد: «من به همراه اعضای خانواده، در شهرستان میاندوآب و در محله سكونت متهم و خانواده‌اش زندگی می‌كنم اما چند ماه پیش برای كار به تهران آمدم. دو روز قبل در تماس تلفنی با خانواده، همسرم به من اطلاع داد یكی از همسایگان كه مردی 60ساله به نام «هوشنگ» بود توسط پسرش «سیامك» به قتل رسیده است. در حالی‌كه از موضوع قتل هوشنگ اطلاع داشتم، صبح روز چهارشنبه قبل از رفتن به محل كار، برای خوردن صبحانه به قهوه‌خانه‌ای در میدان راه‌آهن رفتم و به صورت كاملا اتفاقی سیامك را در آنجا مشاهده كردم. بلافاصله از قهوه‌خانه خارج شدم و خود را به ایستگاه پلیس رساندم و موضوع را به ماموران اطلاع دادم.»

در ادامه با آغاز بازجویی‌ها از متهم، وی نیز به قتل پدرش اعتراف كرد و در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «دور روز پیش پدرم را با چوب دستی و در داخل خانه به قتل رساندم و پس از آن، با قطار مراغه به تهران فرار كردم.»

سیامك درباره انگیزه ارتكاب قتل نیز به كارآگاهان گفت: «چند سال پیش قبل قصد داشتم با یكی از دختران فامیل ازدواج كنم اما پدرم به دلیل اعتیاد من به ماده مخدر هرویین با این موضوع مخالفت كرد و به همین علت موفق به ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام نشدم. از آن زمان كینه شدیدی از پدرم در دل داشتم تا اینكه در روز حادثه از پدرم درخواست پول كردم اما او هیچ پولی به من نداد و من نیز با چوب ضرباتی را به سرش زدم و سپس از خانه فرار كردم تا اینكه در تهران و به اتهام قتل دستگیر شدم و تا لحظه دستگیری نیز از كشته شدن پدرم اطلاع نداشتم.»

متهم همچنین در ادامه اظهاراتش توضیح داد بیش از 20 سال است به مصرف هرویین اعتیاد دارد و پیش از این نیز مدت 15 سال را به اتهام ارتكاب جرایم مختلف آدم‌ربایی، سرقت و موادمخدر در ندامتگاه قصر و میاندوآب سپری كرده است.
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر گفت: «با توجه به ارجاع پرونده از شعبه دوم بازپرسی دادسرای میاندوآب به دادسرای ویژه نیابت تهران، متهم پس از اعتراف صریح به ارتكاب جنایت و تشكیل پرونده مقدماتی، برای صدور دستور قضایی لازم در اختیار مقام قضایی دادسرای نیابت تهران قرار گرفته است.»

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha