سلامت نیوز: دانشمندان بین‌المللی اعلام کردند که تحقیقات جنجالی بر روی ویروس آنفلوانزایی که به راحتی بین انسانها منتقل شود را به دلیل نگرانی‌های جهانی به طور موقت متوقف کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، دو تیم جدا از دانشمندان در هلند و آمریکا سال گذشته راههایی را برای جهش دادن ویروس H5N1 یافته بودند تا به راحتی بین پستانداران منتقل شود.

این تحقیقات این نگرانی را ایجاد کرده بود که این روش به دست افراد ناسالم افتاده و یک اپیدمی عظیم آنفلوانزا را ایجاد کند که به مرگ میلیونها نفر منجر شود.
 
یک هیئت عالیرتبه آمریکایی در ماه دسامبر دستور داده بود که جزئیات کلیدی این تحقیقات به هیچ وجه منتشر نشود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه در نامه منتشر شده این دانشمندان آمده: بر اثر نگرانی‌های موجود در مورد تحقیقات انجام شده در مورد ویروس آنفلوانزای پرندگان همگی موافقت کرده‌ایم تا این تحقیقات را برای 60 روز متوقف کنیم تا مذاکرات بین‌المللی لازم در این مورد صورت پذیرد.

تا به امروز ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در میان انسانها نادر بوده است اما در میان افرادی که مبتلا شده بودند مرگبار بوده است.

این ویروس نخستین بار در سال 1997 در انسانها مشاهده شد و در 50 درصد موارد منجر به مرگ شده است و آمار کلی مرگ و میر بر اثر آن در جهان هم اکنون به 350 مورد رسیده است.

نگرانی‌ها از این است که ویروس دچار جهش شده و اپیدمی مرگباری را ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha