سلامت نیوز: متخصصان بلژیكی در یك آزمایش جدید دریافتند مصرف ویتامین D در بهبود مبتلایان به بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمفیزم یا اتساع مجاری ریه در اثر تراكم هوا و برونشیت مزمن هر دو اشكال اصلی بیماری انسداد ریوی مزمن هستند و بسیاری از مبتلایان هر دو عارضه را با هم دارند. این بیماری نفس كشیدن را برای مبتلایان دشوار می‌سازد.

از آنجا كه اكثر مبتلایان به COPD كمبود ویتامین D دارند و این ویتامین تاثیر ضدالتهابی دارد لذا متخصصان امیدوار بودند كه دوز بالای این ویتامین بتواند از شدت این بیماری بكاهد و نیاز به بستری شدن این بیماران را كاهش دهد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دكتر ویم جانسنز متخصص اصلی در این مطالعه و كارشناس بخش ریوی در بیمارستان دانشگاه ماستویسبرگ در این باره اظهار داشت: بسیاری از آزمایشات و مطالعات قبلی نشان می‌دهند بیمارانی كه با كمبود ویتامین D مواجه هستند بیشتر مستعد ابتلا به مشكلات و بیماریهای التهابی، عفونی و سیستم ایمنی خودكار هستند به همین دلیل پزشكان امیدوار بودند كه با مصرف این ویتامین بتوانند از شدت علائم COPD در مبتلایان به آن بكاهند اما نتایج آزمایشات جدید مشخص كرد كه مكمل‌های ویتامین D تاثیر محدودی در این زمینه دارند.

جزئیات این مطالعه در نشریه سالانه‌های طب داخلی ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha