سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش واکسیناسیون نوزادان در کشور 99 درصد است و اکنون 10 واکسن در کشور تولید می شود که تا چند سال پیش فقط دو واکسن تولید می شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مرضیه وحید دستجردی ضمن بیان این مطلب افزود: خدمات مادر و کودک به صورت بسته های سلامتی تهیه و در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تمام نوزادان هنگام تولد، غربالگری تیروئید می شوند تا دچار کم کاری تیروئید و مبتلا به بیماری هیپوتیروئید و ناتوانی ذهنی نشوند.

وی گفت: علت اصلی مرگ نوزادان در کشور که اکنون با تلاش های صورت گرفته طی سالیان اخیر 8/10 نفر در هر یک هزار نفر بوده، نارس بودن نوزاد است.

وزیر بهداشت ادامه داد علت اصلی این امر نیز پایین تر از حد معمول بودن سن بارداری در زنان است که با برنامه ریزی های انجام شده این مادران باید به مراکز خاص مراجعه کنند و نوزادشان خدمات خاص دریافت کنند.

وحید دستجردی مراجعه این مادران به مراکز خاص را موجب کاهش 50 درصدی مرگ و میر نوزادان نارس در کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مادران باردار 10 درصد هزینه های زایمان را در بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند و 90 درصد این هزینه را دولت و بیمه ها می پردازند، گفت: مراجعه کنندگان به خانه های بهداشت، خدمات 100 درصد رایگان دریافت می کنند و افراد زیرخط فقر هم با حمایت های سازمان بهزیستی و کمیته امداد و تقبل 100 درصد هزینه های زایمان آنها از خدمات کشور در این خصوص بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha