معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: واكسن ضد سرطانی ذیل پروژه ملی تولید واكسن های انسانی توسط پژوهشگاه علوم و فناوری زیستی جهاد دانشگاهی تولید می شود.

سلامت نیوز: معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: واكسن ضد سرطانی ذیل پروژه ملی تولید واكسن های انسانی توسط پژوهشگاه علوم و فناوری زیستی جهاد دانشگاهی تولید می شود.

دكتر محمد مهدی نژاد نوری در گفت و گو با ایرنا در باره مصوبات كمیسیون دایمی عتف اظهار داشت: در جلسه كمیسیون دایمی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) پوهشگاه علوم و فناوری زیستی جهاد دانشگاهی با ارایه گزارشی از عملكرد و دستاوردهای خود در تولید علم، محصول و خدمات دانشجویی و پزشكی و به ویژه دستاوردهای این پژوهشگاه در زمینه مبارزه با سرطان، ناباروری و نانوبیوتكنولوژی اعلام شد.

وی همچنین گفت: پوهشگاه علوم و فناوری زیستی جهاد دانشگاهی با همكاری دیگر دستگاه ها از جمله دانشگاه و پژوهشگاه ها فعالیت های خود را توسعه بخشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خاطرنشان كرد: تكمیل كادر كمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن ،از كمسیون های دهگانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر مصوبات جلسه كمیسیون دایمی عتف بود.

وی افزود: اعضای اصلی و علل البدل كمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن توسط دبیر این كمیسیون كه اعضای آن توسط دبیر این كمیسیون معرفی و تعیین شد.

پروژه آمایش آموزشی كشور از یك سال و نیم در شورای عالی عتف مطرح شده است و براساس این پروژه تعداد رشته های مورد نیاز كشور در مناطق مختلف و تعداد دانشجویان مورد نیاز مشخص خواهد شد.

مهدی نژاد نوری گفت: همچنین اعضای جلسه بر لزوم توجه جدی به روش ها و نظام آموزشی و نیز استفاده از خلاقیت به جاری حس محوری و استفاده از فناوری های جدید آموزشی ضمن كیفیت محتوای آموزشی تاكید كردند.

وی افزود: كمیسیون دایمی عتف تاكید كردند كه سرعت پاسخگویی آموزش به تحقیقات جامعه از طریق جهت ایجاد رشته های جدید یا حذف رشته های كم بهره و یا غیر ضروری می بایست با سرعت بیشتری عملی شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان كرد: از سوی دیگر فرصت سازی حوزه آموزش، آموزش های پژوهش محور و تقویت دوره تحصیلات تكمیلی پژوهش محور به عنوان به عنوان شیوه ای پیشرفته در ارتقای توانمندی های دانشگاه و سوق دادن آنها به سمت دانشگاه كارآفرین در این جلسه تاكید شد.

وی اظهار امیدواری كرد كه با پیگری موارد یاد شده از سوی مدیركل آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح آمایش آموزش عالی كشور در امتداد تحول آموزش و پرورش مكمل بتوانند اهداف آموزشی و پژوهشی كشور را تامین كنند.

مهدی نژاد گفت: آموزش در برنامه پنجم توسعه از دیگر موارد مطرح شده در جلسه كمیسیون دایمی عتف بود.

وی افزود: همچنین آماری توسط مدیركل برنامه ریزی معاونت آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه جمعیت چهار میلیونی دانشجویان كشور و رشته و مقاطع ارایه شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان كرد: ضرورت بازنگری در سرفصل دروس و به روزرسانی آنها در تمام رشته ها و به ویژه علوم انسانی در جلسه كمیسیون دایمی علوم، تحقیقات و فناوری مورد تاكید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha