شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 41040
سلامت نیوز: به منظور سلامتی دندانها روش های تغذیه ای كودكان باید جدی گرفته شود.

دكتر رامین فرزاد جراح و دندانپزشك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد: والدین باید توجه كنند كه در نوزادان پس از نوشیدن شیر، به ویژه پیش از درآمدن دندان ها، لثه های نوزاد را با پنبه آغشته به آب ولرم شست و شو دهند.

وی تصریح كرد:به شیوه تغذیه كودك توجه كنید،مصرف شیر پس از یك سالگی باید با لیوان (نه با شیشه) صورت بگیرد چرا كه مكیدن شیر باعث بدفرم شدن دندان ها و متمایل شدن آنها به سمت جلو می شود.

فرزاد در مورد شیوه تغذیه كودك ادامه داد: اگر چه نمی توان مصرف شیرینی،شكلات،نوشیدنیهای شیرین و غیره را ممنوع كرد اما می توان با اتخاذ تدابیری از مضرات مصرف این خوراكی ها كاست به طور مثال پس از مصرف شیرینی،خوردن سیب یا هویج را در برنامه غذایی كودك قرار دهید تا به این شیوه ذرات باقی مانده شیرینی از سطح و بین داندان ها خارج شده و PH دهان نیز تغییر كند تا فعالیت باكتری های عامل پوسیدگی دندان متوقف و مختل شود.

این دندانپزشك توصیه كرد: عادات تغذیه ای كودك را به سوی مصرف مواد غذایی بی ضرر،میوه و سبزی،نوشیدنیهای بدون قند سوق دهید این مسئله نه تنها مانع از پوسیدگی دندان می شود بلكه از ابتلای كودك به اضافه وزن نیز جلوگیری می كند.

وی در پایان افزود: نوع و شیوه تغذیه كودك از دوران كودكی و سپس مراقبت های دوران كودكی و بزرگسالی از مهم ترین عوامل حفظ سلامت دندان ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha