سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15خرداد گفت: دست مدیران بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات رفاهی به بیماران و مراجعه‌کنندگان سرپایی به علت افزایش نرخ حامل‌ها انرژی بعد از هدفمندی یارانه‌ها بسته است.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس، در زمینه مشکلات افزایش نرخ حامل‌های انرژی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: ما در مسائل آب، برق و گاز دچار مشکل شده‌ایم و با یک افزایش غیر قابل انتظار بیمارستان‌ها مواجه شده‌اند. تمام کنکاش و درگیری ما این است که بتوانیم این بار افزایش را کاهش دهیم که در برخی مواقع این مسئله مقدور است ولی در بسیاری زمان‌ها متأسفانه امکانپذیر نیست.

وی افزود: در گذشته هزینه‌های آب بیمارستان به دلیل اینکه یک مرکز آموزشی به حساب می‌آمدیم بالا بود که می‌توانستیم بر اساس مفاد دولتی و آموزشی این هزینه‌ها را در پوشش‌های آموزشی کاهش دهیم ولی امروز با وجود اینکه این گونه بیمارستان‌ها قراردادشان با بیمه‌ها بوده و تعرفه آنها نیز یک K به حساب می‌آید و هیچ افزایش قابل توجهی در تعرفه‌ها نداشتیم بار سنگینی بر اثر افزایش نرخ گاز، آب، برق بر دوش بیمارستان سنگینی می‌کند.

فشار غیرمستقیم بر بیماران

کلانتر هرمزی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ حامل‌های انرژی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها تأثیری نیز بر روی ارائه خدمات به بیماران دارد، گفت: شاید تأثیر مستقیمی نداشته باشد ولی به بیمارستان و مدیریت آن برای ارائه  خدمات و برنامه‌های رفاهی، تأثیرگذار خواهد بود.

خالی شدن صندوق بیمارستان‌ها به دلیل افزایش نرخ حامل‌ها انرژی
 
رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد ادامه داد: دریافت مبالغ سنگین حامل‌های انرژی از بیمارستان‌های دولتی به مثابه پرداخت از یک جیب دولت به یک جیب دیگر دولت است که مسلماً در این مواقع دیگر چیزی در کف صندوق بیمارستان‌های دولتی باقی نمی‌ماند تا رئیس و مدیر بیمارستان بتوانند برای خدمات رفاهی به بیماران و مراجعه‌کنندگان درمان سرپایی ارائه خدمات دهد.

حداکثر ملاحظات حامل‌های انرژی برای بیمارستان‌های دانشگاهی

وی خاطرنشان کرد: به هر صورت بیمارستان‌‌ها به خصوص بیمارستان‌های دانشگاهی و آموزشی که بار آموزش و درمان بر دوش آنان است و با تعرفه‌های ناچیز دولتی خود را می‌چرخانند باید حداکثر ملاحظات از نظر تعرفه‌های حامل‌های انرژی گاز، برق و آب برای آنان لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha