سلامت نیوز: یك عضو انجمن آترواسكلروز ایران گفت: سن ابتلا به بیماری های تنگی عروق كرونر قلب در كشور به شدت كاهش یافته است.

دكتر مسعود اسلامی، در حاشیه همایش ملی قلب، عروق و بازتاب پیچیدگی های درمان، در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: تا حدود 20 سال پیش، شایع ترین بیماری قلبی در كشور رماتیسم بود كه خوشبختانه با درمان به موقع عفونت های گلو كاهش یافت.

وی افزود: اما هم اكنون، بیماری تنگی عروق كرونر كه به صورت نارسایی و سكته قلبی ظهور و بسیار شایع شده است.

وی اظهارداشت: بیماری تنگی عروق كرونر در كشورهای پیشرفته در سنین بالای 60 سال بروز می كند اما متاسفانه سن ابتلا به این بیماری در كشور ما به سنین 35 تا 60 سال كاهش یافته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت:تغییر شیوه زندگی در رژیم های غذایی ، كم تحركی ، شیوع چاقی ، استرس و آلودگی هوا مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و به ویژه تنگی عروق كرونر است.

دكتر اسلامی خاطرنشان كرد: كاهش سن ابتلا به بیماری تنگی عروق كرونر قلب نه تنها برای خانواده افراد مشكلات اساسی به وجود می آورد بلكه به صورت مستقیم بر جمعیت شاغل و گردانندگان اقتصاد یك كشور نیز تاثیرگذار است.

عضو انجمن آترواسكلروز ایران یادآور شد: براین اساس، كنترل و نظارت بر عوامل موثر بر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در كشور ضرورت بسیاری دارد.

همایش ملی 'قلب، عروق و بازتاب پیچیدگی های درمان'، با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور و متخصصان قلب ایرانی از كشورهای خارجی از 29دی ماه جاری به مدت چهار روز در محل هتل 'نگارستان' شهرستان كاشان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha