دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 41116
سلامت نیوز: بسیاری از ما فکر می کنیم که برای وزن کم کردن بایستی غذا نخوریم . اما در دنیا مواد غذایی وجود دارند که ما با خوردن آنها می توانیم وزن کنیم. اگر می خواهید بفهمید که این مواد غذایی چه هستند این مطلب را بخوانید.

_ تخم مرغ
تخم مرغ به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد به شما کمک می کند که احساس سیری کرده و از خوردن غذا در میان وعده ها پرهیز کنید. در یک تحقیق انجام شده در چند مرکز به صورت همزمان در آمریکا مشخص شده است که زنانی که هر روز صبح دو عدد تخم مرغ نیمرو به همراه دو نان تست مصرف می کنند نسبت به افرادی که همان میزان کالری را از سایر مواد غذایی دریافت می کنند بیشتر احساس سیری کرده و در طول روز کمتر غذا می خورند. همچنین مشخص شده است که تخم مرغ نقش مهمی در حفظ قند خون داشته که به حفظ احساس سیری کمک می کند.

_ لوبیا

به احتمال فراوان بسیاری از شما تاکنون نام هورمون " چلوسایستوکینی" را نشنیده اید. این هورمون در بدن انسان برای کاهش وزن وجود دارد و نحوه عملکرد آن به این شکل است که غذا را برای مدت طولانی تری در معده شما نگاه داشته و به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید. اگر به دنبال مقدار بیشتری از این ماده هستید لوبیا مصرف کنید. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا بر روی 8 مرد نشان می دهد که مصرف لوبیا که دارای فیبر بالایی است پس از مصرف یک وعده حاوی برنج و شیر خشک که حاوی فیبر پایینی است به ماندگاری بیشتر غذا در معده کمک کرده است. همچنین لوبیا در ثابت نگاه داشتن قند خون مفید بوده و انواع با فیبر بالای آن در کاهش کلسترول خون نقش دارد.

_چای سبز
چای سبز یک نوشیدنی بسیار مفید است که به دلیل دارای بودن یک آنتی اکسیدان به نام "کاتچینز" که قابلیت چربی سوزی دارد در بحث کاهش وزن بسیار موثر است. در تحقیق انجام شده در کشور ژاپن بر روی 35 مرد که هر روز یک بطری حاوی چای چینی "اولانگ " و چای سبز را می نوشیدند به شکل محسوسی توانستند که وزن خود را کاهش دهد. چای سبز همچنین در کاهش کلسترول بد خون LDL نیز موثر است.

_گلابی
در تحقیقات جدید انجام شده مشخص شده است که هر گلابی متوسط دارای میزان فیبری در حدود 6 گرم است. این میوه افزایش دهنده قند خون بوده و به انسان کمک می کند تا از خوردن میان وعده ها در میان وعده ها دوری کند. در تحقیقاتی که به مدت 12 هفته در کشور برزیل انجام شد زنان دارای اضافه وزنی که روزی 3 گلابی خوردند از زنانی که با همان رژیم غذایی اما به همراه 3 نان جو تغذیه کردند کاهش وزن بیشتری داشتند.

_روغین زیتون
روغن زیتون سیستم هذم در بدن شما را تقویت کرده و به بدن شما کمک می کند که بیشتر چربی بسوزاند. در تحقیقات انجام شده در کشور استرالیا بر روی 12 زن در سنین پس از یائسگی مشخص شده است که مصرف روغن زیتون در وعده ه غذایی صبحانه به کاهش وزن آن ها کمک کرده است. در صورت تمایل می توانید از روغن زیتون در سالادها نیز بهره ببرید.

_گریف گروت
تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که در طول یک دوره 12 هفته ای قبل از هر وعده غذایی یک نصفه گریف گروت یا روزی 3 لیوان از آب این ماده را بنوشند در پایان بیش از 1 کیلو 300 گرم از وزن خود را کم کرده اند. این میوه بدن شما را مجبور می کند که کالری ها را به انرژی تبدیل کرده و مصرف کند.

_سرکه
در تحقیقاتی که در کشور سوئد انجام شده است مشخص شده است که افرادی که نان به همراه سرکه مصرف کرده اند از افرادی که نان خالی مصرف کرده اند دیرتر احساس گرسنگی کرده اند. متخصصین در توضیح علت این اتفاق می گویند: سرکه به دلیل دارا بودند اسید استیک باعث می شود که مرحله انتقال غذا از معده به روده های کوچک طولانی تر شود و باعث شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم. سرکه همچنین در متعادل نگاه داشتن میزان قند خون پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات بالا مثل نان کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha