سلامت نیوز: یک دندانپزشک کودکان و نوجوانان گفت: تغییر رنگ دندان‌ کودکان نشانه آغاز پوسیدگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، انصاری اظهار داشت: تغییر رنگ دندان‌های کودکان در ابتدا از آغاز رنگدانه‌های زرد رنگ شروع می‌شود که نتیجه رعایت نکردن بهداشت به دلیل وجود مواد غذایی باقیمانده در دندان‌ها است.
 
سوراخ شدن دندان‌ها پس از 3 تا 4 ماه زردی دندان
 
وی افزود: تغییر حالت دندان‌ها به صورت جذب مواد رنگی به صورت تغییر رنگ دندان‌ها بروز می‌کند و با گذشت زمان بعد از حدود 3 تا 4 ماه دندان‌ها به سمت رنگ تیره رفته و به تدریج دندان‌ها شروع به سوراخ شدن می‌کند.
 
انصاری تصریح کرد: سوراخ دندان‌های کودکان نیز به تدریج در نقاطی از دندان‌ها به وجود می‌آید که به سختی قابل مشاهده است لذا باید والدین  با مشاهد داخل دهان کودکان از جمله شیارها و پشت دندان‌ها و همچنین زیر زبان و گوشه گونه‌های دهانی تمام سطوح دندانی کودکان را به طور کامل مشاهده کنند.
 
چکاب دندان‌های کودکان با مسواک زدن توسط والدین
 

این دندانپزشک کودکان و نوجوانان بیان کرد: اگر معمولاً والدین به صورت مرتب به مسواک زدن دندان‌های کودکان اقدام کنند با مشاهده تمام سطوح دندان‌ها می‌توانند از کوچکترین نارسایی دندانی از جمله زرد رنگی، تیرگی و در نهایت هر گونه سوراخ را متوجه شوند.
 
انصاری خاطرنشان کرد: پوسیدگی و سوراخ‌های اولیه دندان‌های کودکان در مراحل نخست دردی را متوجه آنان نمی‌کند لذا والدین برای متوجه شدن خرابی دندان‌ها باید با دقت بیشتر و مشاهدات مرتب از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha