سلامت نیوز: دكتر اردشیر قوام زاده پزشك ایرانی از سوی همایش بین المللی سرطان خون در فلوریدای آمریكا به عنوان محقق برتر جهان در زمینه سرطان و بیماری های خونی انتخاب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جایزه این همایش هفته آینده در آمریكا به دكتر قوام زاده كه دارای فوق تخصص خون و انكولوژی و بنیانگذار مدیكال انكولوژی و پیوند سلول های بنیادی در ایران است ، اهدا می شود.

دكتر اردشیر قوام زاده در گفت وگو با رسانه ها گفت: مسوولان همایش بین المللی سالانه خون و سرطان اعلام كردند؛ من به عنوان برترین محقق جهان برگزیده شده ام.

همایش بین المللی خون و سرطان هر سال در یكی از كشورها برگزار می شود و در هر همایش یكی از محققان برجسته در زمینه پژوهش و درمان بیماری های سرطانی به عنوان برترین محقق جهان انتخاب و جایزه100 هزار دلاری به وی اهدا می شود.

امسال همایش بین المللی خون و سرطان 13 بهمن ماه با حضور محققان و متخصصان برجسته ی دنیا در فلوریدای آمریكا برگزار خواهد شد.

قوام زاده مسوولت های مختلفی در مراكز علمی و درمانی كشور دارد كه از جمله می توان به رییس مركز تحقیقات هماتولوژی ، آنكولوژی و سلول های بینادی دانشگاه علوم پزشكی تهران و بیمارستان شریعتی نام برد.

این پزشك ایرانی در سال 1319 در تهران متولد شد.تحصیلات عالی خود را در رشته پزشكی دانشكده پزشكی وین كرایس اتریش آغاز كرد و در سال 1350 از این دانشكده فارغ‌التحصیل شد و

در سال 1356 درجه تخصصی در رشته داخلی و انكولوژی را از كشور سوئیس كسب كرد.

تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته هماتولوژی و پیوند در دانشگاه سوئیس در سال 1370 به پایان رساند.

وی در سال 1389 به عنوان استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزیده شدو علاوه بر كارهای پژوهشی در زمینه انكولوژی بالینی، در زمینه داروهای موثرتر در درمان سرطان‌ها از جمله سرطان خون و همچنین تربیت تعداد قابل توجهی نیروی انسانی در زمینه هماتولوژی و انكولوژی اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha