سلامت نیوز: به طور متوسط در کشور ما بین 2.5 تا 3.2 قلم دارو در هر نسخه پزشک تجویز می‌شود ما در کشورهای پیشرفته این رقم یک تا 2 قلم است. غلامحسین نیک‌نژاد معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا از نظر رقمی در هر نسخه بین 1.5 تا 1.7 قلم دارو تجویز می‌شود ولی در ایران طبق آخرین آماری که سازمان غذا و دارو اعلام کرد بین 2.5 تا 3.2 به طور متوسط در هر نسخه دارو تجویز می‌شود.

وی افزود: قبلا هم که بررسی‌هایی انجام می‌دادیم می‌دیدیم در کشورهای پیشرفته حجم نسخه‌هایشان کوچک است و پزشک در نهایت یک یا دو قلم دارو تجویز می‌کند. از طرفی دیگر فرهنگ کشور ما طوری است که اگر پزشک یک یا دو قلم دارو بنویسد و به خصوص آمپول در نسخه موجود نباشد بیمار می‌گوید پزشک درد مرا متوجه نشده یا تشخیص نداده است.

معاون انتظامی تصریح کرد:در عین حال در برخی موارد تا کارهای آزمایشی و تشخیصی انجام نشود نمی‌توان دارو تجویز کرد. از طرفی به تازگی به مواردی برخوردیم که برخی پزشکان آزمایش ها و تصویربرداری را به آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری خاصی معرفی می‌کنند که از نظر نظام پزشکی قابل پیگیری و تخلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha