دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 41168
سلامت نیوز: پژوهشگران استرالیایی دریافتند که رعایت رژیم غذایی سرشار از پروتئین موفق‌ترین راه در کمک به دختران جوان برای کاهش وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه سیدنی تحقیقاتی را به مدت یکسال روی تاثیر رژیم غذایی، ورزش و تغییر رفتاری در 71 دختر 18 تا 25 ساله که مبتلا به چاقی بودند، انجام دادند.

این دختران به طور تصادفی در معرض دو رژیم غذایی قرار گرفتند که یکی حاوی پروتئین و دیگری حاوی کربوهیدارت بود اما با این حال، هر دو رژیم غذایی میزان مشابهی کالری، چربی های اشباع شده و الیاف بود.

بر پایه این تحقیقات، بعد از 12 ماه روشن شد همه دختران میزان زیادی از وزن خود را از دست داده اند اما آن دسته از آنها که از رژیم غذایی حاوی پروتئین پیروی کرده اند 2 برابر بیشتر از دیگران با کاهش وزن روبه‌رو بوده اند.

در صورت دریافت کافی ویتامین‌ها است که وزن بدن با عملکردهایی نظیر اشتها، گرسنگی، سرعت متابولیسم بدن، سوخت و ساز چربی و قند، سوختن کالری کنترل می‌شود.

ویتامین‌ها بدن انسان را در برابر بیماری‌ها حفظ می‌کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

بر اساس تحقیقات، ویتامین‌ها در کنار هم عمل می‌کنند لذا نمی توان ویتامین خاصی را بهترین ویتامین برای کاهش وزن معرفی کرد.

مهمترین ویتامین ها و موادمعدنی برای کاهش وزن شامل ویتامین B2، B3، B5، B6، کولین (بخشی از B-کمپلکس)، اینوسیتول (بخشی از B-کمپلکس) و ویتامین C هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha