دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 41171
سلامت نیوز: بینی های با پوست ضخیم و یا گوشتی نباید جراحی بینی انجام دهند به دلیل اینکه نتیجه مناسبی از جراحی بینی نمی گیرند.

بابک ساعدی، عضو مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تنها اندیکاسیون مطلق انجام جراحی بینی در موارد بینی های کجی است که به علت شکستگی و یا سایر مسائل مادرزادی اجازه تنفس را به فرد نمی دهد.

وی گفت: بقیه مواردی که افراد متقاضی جراحی پلاستیک بینی اندیکاسیون قطعی برای این کار وجود ندارد و در حقیقت بیمار جهت بهبود زیبایی و عملکرد بینی مراجعه می کند.

ساعدی تصریح کرد: اینکه چه افرادی شرایط جراحی بینی را دارند باید به چند نکته توجه داشته باشند شرط اول ظاهر و نوع بینی فرد است بینی های با پوست ضخیم و گوشتی به هیچ عنوان نباید جراحی شوند به دلیل اینکه نتیجه مناسبی از جراحی نمی گیرند.

عضو مراکز تحقیقات گوش حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مسئله دیگر شرایط روحی فرد است عمل جراحی بینی به هیچ عنوان اورژانسی نیست، در زمانی که فرد احساس دلتنگی داشته و یا دچار وسواس فکری و اضطراب است به هیچ عنوان در شرایط مناسب جراحی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد شرایط ذکر شده را نداشته می تواند جراحی بینی انجام دهد فرد باید عوارض احتمالی را نیز در نظر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha