انجمن‌های داروسازی سراسر كشور به تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشكی در بخش خدمات داروخانه‌ها اعتراض كردند.

دكترسید جمال سید واقفی، دبیر انجمن داروسازان كشور در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: ‌با این كه هزینه حدود 10 درصد نسخ پزشكی زیر 400 تومان است،‌ با این حال در تعرفه‌های اعلام شده برای خدمات داروخانه‌ها، تعرفه‌ای برای نسخ زیر 400 تومان در نظر گرفته نشده است كه این مساله داروسازان را دچار مشكل كرده كه باید در تعرفه‌ها درنظر گرفته شود.

وی خاطرنشان كرد: از این رو در جلسه‌ای كه چند روز گذشته با حضور روسای داروخانه‌های سراسر كشور برگزار شد، اعتراض جامعه داروسازان به در نظر نگرفتن تعرفه برای نسخ زیر 400 تومان به سازمان نظام پزشكی ابلاغ شد و در حال حاضر در انتظار رای شورای عالی سازمان نظام پزشكی هستیم.

وی همچنین گفت: امسال تعرفه‌های بخش OTC (داروهایی كه بدون نسخه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند) نیز اعلام نشد و داروخانه‌ها با تعرفه‌های سال گذشته به فعالیت خود در این بخش ادامه می‌دهند.

دبیرانجمن داروسازان با انتقاد از اینكه هر سال میزان رشد تعرفه‌های خدمات داروخانه‌ها بسیار كمتر از رشد تعرفه‌های سایر خدمات پزشكی است، خاطرنشان كرد: اگر چه تعرفه‌های اعلام شده تامین كننده نظر داروسازان كشور نیست، اما برای جلوگیری از بروز مشكلات بیشتر به ناچار این تعرفه‌ها در حال حاضر در داروخانه‌ها اعمال می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha