سلامت نیوز: هفتمین کنگره بین المللی سرطان سینه 3 تا 5 اسفند در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

دکتر اسماعیل اکبری، رئیس کنگره بین المللی سرطان سینه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان سینه از شایعترین سرطان زنان و پنجمین عامل مرگ ناشی از سرطان زنان در کشور است، سالانه حدود 7800 مورد سرطان در زنان و 160 تا 180 مورد در مردان پیدا می شود که بار مالی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی به مردم و کشور تحمیل می کند.

وی گفت: سالانه کنگره بین المللی سرطان سینه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تشخیصی و درمانی برگزار می شود، محورهای این کنگره شامل اپیدمیولوژی، اتیولوژی، ریسک فاکتورها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی مولکولی، و ژنتیک، تازه های درمانی و توانبخشی مسائل درمانی و اقتصادی_اجتماعی است.

اکبری با بیان اینکه کارگاه های آموزشی، پانل های تخصصی از برنامه های این کنگره است اظهار داشت: عناوین برخی کارگاه های آموزشی شامل بیوپسی باز، رادیوتراپی حین عمل جراحی، رادیولوژی، پاتولوژی، لنف ادم، بیولوژی سلولی و مولکولی است.

رئیس کنگره عنوان کرد: گروه هدف این کنگره متخصصان جراحان عمومی، رادیوتراپی، انکولوژی، پاتولوژی، پزشکی هسته ای، ژنتیک ایمونولوژی، طب فیزیکی و توان بخشی و داخل بیهوشی، زنان و زایمان، پزشکان عمومی، پرستاری و مامایی است شایان ذکر است، برای شرکت کنندگان امتیاز بازآموزی نیز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره توسط مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و انجمن های علمی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha