دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 41202
سلامت نیوز: درد عصب سیاتیك یكی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است كه به دلایل مختلف از قبیل تخریب غشای دیسك، جابه‌جایی لگن، آسیب‌دیدن استخوان خارجی، فشارهای عصبی و استرس ممكن است در افراد بزرگسال دیده شود.

درد عصب سیاتیك یكی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است كه به دلایل مختلف از قبیل تخریب غشای دیسك، جابه‌جایی لگن، آسیب‌دیدن استخوان خارجی، فشارهای عصبی و استرس ممكن است در افراد بزرگسال دیده شود. راهكارهای مختلفی در شیوه‌های درمان‌های طبیعی در جهان وجود دارد كه ابتلا به این بیماری و عود‌كردن آن در بدن را كنترل و مهار می‌كند.


نشانه‌های سیاتیك را بشناسید

افراد مبتلا  به دردهای عصب سیاتیك  كاملا با این موضوع آشنا هستند كه دردهای سیاتیك با شدت بسیار خفیف آغاز می‌شود و به مرور افزایش یافته و تشدید می‌شود. به‌طوری كه تمامی ناحیه كمر و پاها را به مرور درگیر و دردناك می‌كند. گاهی شدت درد آنچنان زیاد می‌شود كه بیمار حتی قادر نیست پاهای خود را حركت دهد و در شرایط فیزیكی دیگری قرار گیرد. به همین دلیل گاهی ممكن است شدت درد بیمار را خانه‌نشین كند. این واكنش‌ها همگی از علائم عود‌كردن سیاتیك در افراد است.


این توصیه‌ها را جدی بگیرید

در طب سنتی توصیه‌های كاربردی زیادی برای كنترل و پیشگیری از تشدید دردهای عصب سیاتیك وجود دارد:

درمانگران طب سنتی پیاده‌روی صبحگاهی یا عصر گاهی مستمر و روزانه را در بهبود علائم حملات سیاتیك بسیار موثر می‌دانند و معتقدند نرمش و ورزش ملایم به مرور زمان مانع از گرفتگی و درد این عصب می‌شود.
این افراد بهتر است در وعده‌های غذایی خود، به‌ویژه وعده صبحانه یا میان وعده‌های صبح و عصر از شیره انگور و مغز‌گردو استفاده كنند. این مواد تاثیر زیادی در بهبود سیاتیك و پیشگیری از دردناك شدن آن دارد.
براساس متون كهن طب سنتی، مصرف ماست و دوغ به همراه غذاها و موادغذایی كه در آن‌ها گوشت قرمز یا سفید مصرف شده، توصیه نمی‌شود و بیماران مبتلا به سیاتیك باید از مصرف ماست یا دوغ به همراه این غذاها پرهیز كنند.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha