یک متخصص طب کار برای کاهش آلاینده های داخل منزل توصیه کرد گیاهان آپارتمانی در منزل نگهداری کنید.

سلامت نیوز: یک متخصص طب کار برای کاهش آلاینده های داخل منزل توصیه کرد گیاهان آپارتمانی در منزل نگهداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر زیبا لوک زاده، متخصص طب کار  گفت: یکی از راههای افزایش کیفیت هوای داخل منزل استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه است چرا که این گیاهان نوعی فیلترهای طبیعی جهت تصفیه هوا محسوب می شوند و در کاهش آلودگی هوا بسیار موثرند بنابراین توصیه می شود افراد انواع گیاهان و گل های آپارتمانی را در منزل نگهداری کنند.

این متخصص طب کار اظهارداشت: وقتی صحبت از هوای پاک می شود آلاینده های هوا از جمله خیابان های شلوغ و پر ترافیک سطح شهر و در کل هوای بیرون از منزل در ذهن تداعی می شود درحالی که هوای داخل منزل نیز از اهمیت به سزائی برخوردار است. به عبارت دیگر 80 تا 90 درصد افراد جامعه همچون بیماران، سالمندان، زنان خانه دار و اطفال بیشترین زمان و وقت خود را در فضاهای بسته همچون منزل می گذرانند بنابراین افزایش کیفیت داخل منزل اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی داخل منزل، تصریح کرد: افرادسعی کنند رطوبت هوای داخل منزل را 30 تا 50 درصد حفظ کنند و در فصل تابستان از دستگاه های مرطوب کننده در منزل استفاده کنند.

دکتر لوک زاده توصیه کرد: افرادی که در مناطق دارای آب و هوای خشک زندگی می کنند نیز می توانند در فصل زمستان از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از دیگر راههای افزایش کیفیت هوای داخل منزل استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه است چرا که این گیاهان نوعی فیلترهای طبیعی برای تصفیه هوا محسوب می شوند و در کاهش آلودگی هوا بسیار موثرند بنابراین توصیه می شود افراد انواع گیاهان و گل های آپارتمانی را در منزل نگهداری کنند.

دکتر لوک زاده با اشاره به این مطلب که لوازم و وسایل داخل اتاق خواب به لحاظ جذب گرد و غبار می توانند از دیگر آلاینده های هوای منزل باشند، توصیه کرد: ملحفه ها و رختخواب مرتب شستشو داده شود و لوازم اتاق، مبلمان و فرش مرتب گردگیری و جارو شوند.

این استادیار دانشگاه ادامه داد: اتاق نشیمن نیز از دیگر مکان های تجمع آلاینده های است که برای افزایش کیفیت هوای آن باید تهویه مناسب صورت گیرد و هوا مرتب جریان داشته باشد.

این متخصص طب کار در ادامه با اشاره به دود سیگار به عنوان دیگر آلاینده هوای داخل منزل گفت: استعمال سیگار منجر به بیماری های تنفسی برای کودکان می شود و از طرف دیگر مبتلایان به بیماری تنفسی بیماری شان تشدید شود بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان داخل فضای بسته استعمال سیگار صورت نگیرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha