سلامت نیوز: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با صدور اطلاعیه‌ای از الصاق تصاویر جدید هشدار دهنده بهداشتی بر روی محصولات دخانی خبر داد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس وزارت بهداشت، در این اطلاعیه اعلام کرد: در اجرای ماده 5 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ماده 11 کنوانسیون کنترل دخانیات با هماهنگی های انجام شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت دخانیات ایران ۴ تصویر هشدار دهنده جدید تهیه و برای چاپ روی بسته بندی های محصولات دخانی به همراه پیام های هشدار دهنده معرفی شد.

بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد که این تصاویر طبق برنامه از نیمه دوم سال جاری روی پاکت های محصولات دخانی درج شود.

 این تصاویر به منظور افزایش آگاهی مصرف کنندگان مواد دخانی و افراد در معرض دود حاصل از مصرف اطرافیان، در مورد خطرات و عوارض سوء بهداشتی آن در کنار تصویر ریه که در مرحله اول اجرای این سیاست به کار گرفته شده بود تهیه شده است.
 
این اطلاعیه به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و تبلیغات منفی در مورد سیاست مذکور برای آگاهی عمومی در اختیار رسانه های ارتباط جمعی قرار داده می شود.

بر این اساس اعلام می دارد فقط محصولات دخانی دارای تصاویر هشدار دهنده بهداشتی مراجع و مراحل نظارتی را طی کرده‌اند و درج تصاویر جدید هیچ گونه تاثیری روی کیفیت این محصولات ایجاد نکرده است و صرفاً به منظور اطلاع رسانی مضرات استعمال دخانیات به مصرف کنندگان مواد دخانی و عموم جامعه به کار گرفته شده است.
 
وزارت بهداشت تأکید کرد: بنابراین ضمن تاکید بر ضرورت جمع آوری انواع محصولات دخانی بدون تصویر هشدار دهنده و اعلام اینکه همه محصولات دخانی دارای مخاطرات شدید برای سلامتی هستند به همه هم وطنان توصیه می شود از خرید و استفاده انواع محصولات دخانی بدون تصاویر هشدار دهنده بهداشتی جداً خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha