سلامت نیوز: دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی گفت: با پایان فعالیت هشتمین گروه از متخصصان داوطلب در مناطق محروم کشور، سه هزار و 659 نفر از بیماران نیازمند مناطق محروم خوزستان به صورت رایگان معاینه شدند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر لعبت گرانپایه افزود: با تعیین مناطق محروم و کم برخوردار در شهرستان دزفول به عنوان مقصد هشتمین گروه از متخصصان اعزامی این سازمان جهت ارایه خدمات رایگان درمانی، از مدتی قبل گروهی از پزشکان عمومی با استقرار در این منطقه ضمن معاینه بیماران به غربالگری بیماری‌ها و شناسایی تخصص‌های مورد نیاز مردم این بخش پرداختند.

وی گفت: پس از آن و از دوم تا چهارم بهمن ماه جمعی از از متخصصان جراحی چشم، جراحی گوش و حلق و بینی، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص پوست و مو، متخصص بیهوشی، متخصص داخلی، متخصص دندانپزشکی به همراه چند پزشک عمومی و ماما در مناطق مختلف این شهرستان مستقر شدند و تا پایان روز چهارم بهمن ماه بیش از 3659 نفر از بیماران را ویزیت و به آنان خدمات درمانی رایگان ارایه نمودند.

به گفته گرانپایه، انجام 28 مورد عمل جراحی، و 10 مورد تزریقات داخل مفصلی بخشی دیگر از خدمات رایگان متخصصان گروه مدد محرومان نظام پزشکی به بیماران نیازمند این منطقه بوده است.

وی در پایان از استانداری، فرمانداری، مسئولان دانشگاهی، شبکه بهداشت و درمان و رئیس و کارکنان سازمان نظام پزشکی شهرستان دزفول که زمینه ارایه خدمات تخصصی مدد محرومان را در این منطقه فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد.

مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان از ابتکارات سازمان نظام پزشکی کشور در ارایه خدمات تخصصی با کیفیت و رایگان به مردم نیازمند مناطق محروم کشور است که پیش از این نیز در منطقه بازفت استان چهارمحال و بختیاری، منطقه زیرکوه استان خراسان جنوبی، منطقه میانکوه استان لرستان و شهرستان مهدی شهر استان سمنان، دهگلان استان کردستان، ورامین استان تهران و شهرستان چالوس استان مازندران به اجرا درآمده بود و با شناسایی مناطق کم برخوردار خدمات تخصصی درمانی، هرماه یکی از این مناطق از خدمات رایگان تخصصی بهره مند می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha