چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
سلامت نیوز: مدیركل دفتر توانمندسازی خانواده، كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان این‌كه پنج هزار و 130 خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار‌دارند، گفت: این در حالی است كه سه هزار چند قلوی دیگر در پشت نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

فریبا بریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، میانگین تعداد قل خانواده‌های تحت پوشش را 4/2 اعلام و اظهار كرد: تامین شیرخشك چندقلوها تا دو سالگی و اعطای كمك‌های موردی مانند كمك ‌در بخش درمان از جمله تسهیلاتی است كه سازمان بهزیستی در اختیار خانواده‌های دارای فرزند چندقلو قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر خانواده‌های دارای فرزند دوقلو ماهانه 30 هزار تومان، خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو ماهانه 60 هزار تومان، خانواده‌های دارای چهارقلو ماهانه 85 هزار تومان و برای خانواده‌هایی كه فرزند پنج‌قلو دارند، ماهانه 110 هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیركل دفتر توانمندسازی خانواده، كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌كه خانوارهای تحت پوشش دارای 12هزار و 447 قل هستند، اظهار كرد: خانوارهای تحت پوشش شامل 3 هزار و 922 خانوار شهری و 12 هزار و 8 خانوار روستایی می‌شوند.

بریمانی افزود: اكثر خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی دارای فرزندان دو قلو هستند و به مراتب هرچه تعداد قل‌ها افزایش بیابد، تعداد خانواده‌های تحت پوشش هم كاهش می‌یابد. وی اضافه كرد: میزان خدماتی كه به خانوارهای تحت‌پوشش پرداخت می‌شود، پاسخگوی نیازهای آنها نیست و در زمینه تامین اعتبار، سازمان بهزیستی با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

مدیر كل دفتر توانمندسازی خانواده، كودكان و نوجوانان بهزیستی با انتقاد ازجلب شدن نظرها به سمت خانواده‌های دارای فرزند چندقلو آن هم تنها در زمانی كه صاحب یك‌چندقلوی دیگر می‌شوند، گفت: حمایت از این خانواده‌ها باید مستمر باشد و لازم است تسهیلات لازم در این زمینه تامین شود.

بریمانی اضافه كرد: انتظار می‌رود با افزایش اعتبار در این حوزه، زمینه برای ارائه خدمات مطلوب به این خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم شود و اتفاق‌های خوبی در این حوزه رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha