چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 41261

سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

سیر خطر سرطان های معده و روده بزرگ را کاهش می دهد

سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کارشناس موادغذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به موادغذایی ضدسرطان اظهارداشت: هویج دارای “بتاکاروتن” زیادی است و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید است البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

محمدرضا زارع افزود: مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند و البته اثر سیر از همه بیشتر است به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.

زارع ادامه داد: آناناس نیز دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C است. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

وی با اشاره به سیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عنوان داشت: این میوه  علاوه بر دارابودن آنتی اکسیدان، دارای ماده ای به نام “quercetin” است. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند.

این کارشناس با بیان این مطلب که پرتقال نیز در کاهش میزان ابتلا به سرطان موثر است تصریح کرد: پرتقال منبع غنی ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha