هادی مقدسی، ‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که سخنگوی این کمیسیون می‌بایست در زمینه سرانجام طرح تحقیق و تفحص پاسخگوی رسانه‌ها باشد. سید جواد زمانی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه این مسئله به رئیس کمیسیون مربوط می‌شود، ‌به فارس گفت: واقعیت این است که بین گروه تحقیق و تفحص اختلاف وجود دارد.

سلامت نیوز: تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی رؤیایی است که به واقعیت نزدیک نشده‌است.

اجرای طرح تحقیق و تفحص از صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و شرکت‌های زیرمجموعه‌شان یکی از بزرگ‌ترین گام‌هایی بود که در این دوره مجلس برداشته شد.با پشتکاری که تعداد زیادی از نمایندگان به خرج دادند این انتظار به‌وجود آمد که صندوق تامین اجتماعی بالاخره واکاوی خواهد شد و همه منتظر نتیجه این واکاوی و تحقیق و تفحص شدند.
هادی مقدسی، ‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که سخنگوی این کمیسیون می‌بایست در زمینه سرانجام طرح تحقیق و تفحص پاسخگوی رسانه‌ها باشد. سید جواد زمانی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه این مسئله به رئیس کمیسیون مربوط می‌شود، ‌به فارس گفت: واقعیت این است که بین گروه تحقیق و تفحص اختلاف وجود دارد.
وقتی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پاسخگویی را به سخنگوی این کمیسیون ارجاع می‌دهد و سخنگو هم بلافاصله توپ را به زمین رئیس کمیسیون برمی‌گرداند حتی اگر به روشنی هم گفته نشود که اختلاف وجود دارد، ‌هر شنونده‌ای به این نتیجه می‌رسد که اختلاف عمیقی در بین اعضا وجود دارد.

اختلاف‌های شخصی


انجام تحقیق و تفحص در صندوق تامین اجتماعی بر سرنوشت میلیون‌ها آدمی که به‌عنوان بیمه‌پرداز یا مستمری بگیر تحت پوشش این صندوق هستند تاثیر می‌گذارد، به‌طوری‌ که براساس آمارهای منتشرشده جمعیت زیرپوشش مستقیم تامین اجتماعی بیش از 10میلیون نفر است که همراه با خانواده‌هایشان تا 40میلیون نفر هم تخمین زده شده‌است. گروه تحقیق و تفحص یا اعضای کمیسیون اجتماعی اگر قدری به این ارقام و اعداد دقت کنند می‌توانند دریابند که کنار گذاشتن اختلافاتشان ممکن است ذره‌ای بر سرنوشت این جمعیت 40 میلیونی تاثیر داشته باشد. خبر اختلاف میان اعضای گروه تحقیق و تفحص پیش از این نیز منتشر شده‌بود و محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس هم هفته گذشته گفته بود که اختلافات میان اعضای کمیسیون اجتماعی باعث شده تا قطار تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی از ریل خارج شود. نایب رئیس مجلس در باره رد پای یک تخلف بزرگ در این صندوق گفته‌بود: تخلف هزار میلیارد تومانی در صندوق تامین اجتماعی صحت ندارد؛ این مسئله را یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی که پیش از این رئیس کمیسیون بوده مطرح کرده اما پایه و اساس ندارد.

جایگاه هیأت رئیسه

تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی به پایان رسیده است، حداقل بر سر این یک نکته تمامی افراد توافق دارند و گفته می‌شود که گزارش لازم نیز در این زمینه به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده شده‌است. وقتی گزارش نهایی به هیأت رئیسه مجلس فرستاده شده اختلاف میان اعضای کمیسیون اجتماعی بر قرائت گزارش هیأت رئیسه چه تاثیری دارد؟ یعنی با وجود اینکه گزارش نزد هیأت رئیسه است اعضای کمیسیون اجتماعی بر آن تاثیر دارند؟

منافع مشترک

صندوق تامین اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد عمومی غیردولتی کشور است که با تکیه بر شستا( شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور تبدیل شده‌است، انحصار تقریبی در بازار دارو و سیمان از آن این شرکت است و حدود 100 کارخانه و شرکت را در تملک دارد. حرف و حدیث‌های زیادی هم تا‌کنون بر سر مصرف منابع صندوق تامین اجتماعی برای گروه‌های انتخاباتی مطرح شده‌است در حالی‌که صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی بیمه‌شدگان این صندوق هستند و سود حاصل از عملکرد فعالیت شرکت شستا نه برای منافع شخصی که باید برای بهبود خدمات به بیمه‌شدگان صرف شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha