سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با بیان خبر افزایش ورود پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی به داخل کشور، این مسأله را توطئه گروهی سازمان‌ یافته دانست که با ورود این پیش‌ساز و کاهش قیمت مخدر صنعتی به دنبال افزایش زمینه قاچاق در کشور هستند.

عبدالرضا مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: ورود پیش‌سازهای مخدر صنعتی از کشورهای همسایه مانند عراق و پاکستان، باعث رشد آمار قاچاقچیان در جامعه شده و زمینه قاچاق را آسان می‌کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره کاهش چشمگیر قیمت مخدر صنعتی و در مقابل آن، افزایش هزینه مخدر سنتی ادامه داد: تمام این اتفاقات از اهداف دشمن است تا با گروه سازمان‌ یافته‌ای ضمن اقدام به این کار، مصرف جوانان در گرایش به مخدر صنعتی که بسیار مخرب‌تر از مخدر سنتی هستند، را افزایش دهند.   

وی افزود: مصرف مواد مخدر صنعتی تا چند سال گذشته رواج چندانی نداشت و رشد ناگهانی مصرف مخدر صنعتی همگام با ورود پیش‌سازهای مخدر صنعتی، زنگ خطری برای بیداری مسئولان به منظور مقابله با این موضوع خواهد بود.

به گفته مرادی ورود پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی با بالا رفتن آمار بیکاری، ارتباط مسقیم دارد؛ زیرا افراد جویای کاری که از یافتن شغلی مناسب ناامید شدند، اغلب به این مواد گرایش پیدا کرده و دچار صدمات بسیاری می‌شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش استفاده از مواد مخدر و بالا رفتن تعداد قاچاقچیان در جامعه، میزان جرم و جنایت هم بالا رفته و زندان‌های کشور هم از قاچاقچیان پر خواهد شد.

وی کاهش ۴۰۰ درصدی قیمت مواد مخدر صنعتی و متضرر شدن عاملان این موضوع را، دستیابی به هدف اصلی و محوری خود که انحلال اخلاقیات جامعه اسلامی است، بیان کرد و مدعی شد که گروه‌های سازمان‌ یافته برای رسیدن به این موضوع حاضر به انجام هر کاری هستند.

نایب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به مصوبات جدید در قانون برخورد با قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شدیدترین مجازات که اعدام است، توسط مراجع قضایی در حال اجراست، اما اشد مجازات به تنهایی کافی نبوده و باید از طریق کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی این جریان، آگاهی جوانان را بالا برده و به آنها نسبت به این موضوع، هشدار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha