کارشناسان از مرگ بیش از 80 درصد مصرف کنندگان شیشه تولید داخل بعد از گذشت دو سال خبر می‌دهند. این در حالی است که آمار مرگ و میر معتادان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است.

سلامت نیوز: کارشناسان از مرگ بیش از 80 درصد مصرف کنندگان شیشه تولید داخل بعد از گذشت دو سال خبر می‌دهند. این در حالی است که آمار مرگ و میر معتادان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مافیای قاچاق مواد در سالهای اخیر بیشتر فعالیت خود را بر شیوع مصرف مخدرهای صنعتی در کشور متمرکز کرده‌ به نحوی که  قیمت ماده مخدر شیشه در سالهای ابتدایی ( دهه 80) حدود 80 میلیون تومان و در سال 90 با کاهش 400 درصدی به دو میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که دکتر محمدعلی جعفرنژاد کارشناس اعتیاد از مرگ بیش از 80 درصد مصرف کنندگان شیشه تولید داخل بعد از گذشت دو سال خبر می دهد و در این بار به مهر می گوید: به دلیل وجود برخی از اسیدهای کشنده و خطرناک در ماده مخدر تولید شیشه این ماده پس از 6 ماه مصرف اثرات زیانباری را روی مغز برجای گذاشته و باعث می شود فرد با آسیبهای مغزی و مرگ روبرو شود. معتادان به شیشه پس از دو سال به علت افزایش مصرف و آسیب دیدن مغز و عروق قلبی جان خود را از دست می دهند. البته افرادی که از چنگال مرگ رهایی یابند نیز با ضایعات مغزی از جمله از کار افتادن قدرت درک و حواس مواجه می شوند.

دکتر محمود خدادوست رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آخرین آمار مرگ و میر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در 9 ماهه نخست سال جاری گفت: این آمار نسبت به سال گذشته نشان می دهد که آمار مرگ و میر معتادان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته حدود  سه درصد افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول در پزشکی قانونی کشور آمارها نشان می دهد که تهران آلوده ترین و کردستان پاک ترین شهر از معتادان به مواد مخدر است.

"جدول مرگ میر معتادان کشور بر اثر سوء مصرف استفاده از مواد مخدر"



 در همین رابطه احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز اعلام کرده بنابر آمار رسمی حدود دو میلیون معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارد و از جمعیت 70 میلیونی ایران، 10 میلیون نفر به طور مستقیم با معضل اعتیاد دست به گریبان هستند و از آنجائیکه که داروهای خیابانی به صورت ناخالص تهیه می‌شود و همواره حاوی مواد افزودنی بسیار است با رواج مصرف این گونه مواد بالاخص در فرم تزریقی، شاهد افزایش مرگ و میرناشی از سوء‌ مصرف آنها هستیم به طوریکه در سال گذشته بیش از سه هزار نفر جان خود را در اثر مصرف مواد مخدر از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha