سلامت نیوز: آمار مالاریای سیستان و بلوچستان نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته و حدود 30درصد مبتلایان ، افراد غیر ایرانی هستند .

 دکتر ملیحه متانت عضو مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری زاهدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مالاریا از بیماریهای مهم انگلی ایران محسوب می شود گفت : این بیماری در بسیاری از مناطق ایران به جز سه استان جنوب شرقی شامل سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان تحت کنترل می باشد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به علت اینکه سالانه میزبان مهاجرانی از کشورهای آلوده همسایه است اجرای برنامه های کنترلی و حذف مالاریا در این مناطق ضروری است .

وی اظهار کرد : آمار مالاریای استان نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته ولی هنوز هم مناطق روستایی به علت نوع زندگی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است .

دکتر متانت یادآور شد : ذکر این نکته ضروری است که حدود 30 درصد مبتلایان افرادی هستند که ملیت غیر ایرانی داشته و جهت کنترل مالاریا دراین منطقه کنترل مهاجرین و تردد ها به کشورها مجاور و تشخیص صحیح و درمان به موقه موارد مثبت ، اط اصور مهم ریشه کنی مالاریا دراین منطقه است ./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha