سلامت نیوز: رئیس یازدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: هم‌اکنون ایمپلنت جزء درمان‌های لوکس محسوب نشده و اکثراً از آن استفاده می‌کنند، این درمان نباید قبل از سن رشد انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیمان شهیدی، صبح امروز در حاشیه یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران (لثه و بافت های نگهدارنده دندان) که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره در مورد بیماری‌های لثه و بهداشت دهان و دندان با محوریت ایمپلنت و نگهداری ایمپلنت بعد از جراحی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره 40 سخنران به ارائه مقاله و بیش از 60 پوستر به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین 4 نفر از برجسته‌ترین دندانپزشکان بیماری‌های لثه و ایمپلنت در جهان در این کنگره سخنرانی می‌کنند. همچنین مباحث مربوط به رابطه بیماری‌های سیستمیک مانند بیماری های قلب و عروق، قند، پوکی استخوان، ایدز و هپاتیت، تیروئید و سرطان با بیماری‌های لثه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رئیس یازدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران اضافه کرد: در صورت آنکه بررسی لازم لثه پیش از ایمپلنت انجام نشود و لثه دچار مشکل باشد احتمال موفقیت کاشت دندان کاهش می‌یابد.

وی افزود: رشته پریودنتولوژی اصلی‌ترین رشته‌ای است که در خصوص کارگزاری ایمپلنت اقدام می‌کند و این تخصص جراحان لثه است که آمادگی لثه را برای ایمپلنت بررسی می‌کنند و با روش‌های مختلف به آن می‌پردازند.

شهیدی تأکید کرد: موضوع زیبایی ایمپلنت یکی از موضوعاتی است که جراحان باید با بررسی دقیق بافت‌های اطراف دندان آن را در نظر بگیرند؛ اگر کار ایمپلنت درست انجام نشود و افراد متخصص و با تجربه در آن دست نداشته باشند ممکن است عواقبی داشته باشد که جبران آن به سادگی امکانپذیر نباشد. موفقیت این درمان در رشته پزشکی بالای 95 درصد است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ایمپلنت جزء درمان‌های لوکس محسوب نشده و اکثراً از آن استفاده می‌کنند. این درمان در زن‌ها 2 سال زودتر از مردان آغاز می‌شود و نباید قبل از سن رشد انجام شود. همچنین این روش درمانی محدودیت سنی ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن پریودنتولوژی ایران تصریح کرد: هزینه‌های درمان دندان در ایران بالاست اما در سطح جهانی در حال کاهش است که با ورود تکنولوژی‌های نوین، هزینه‌ها در ایران نیز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha