سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با ابراز تأسف به‌علت افزایش گرایش ورزشکاران به مکمل‌های دارویی غیرمجاز، بر افزایش نظارت دولت و وزارت بهداشت و درمان بر باشگاه‌های ورزشی و محل‌های توزیع این‌گونه محصولات تأکید کرد.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با ابراز تأسف به‌علت افزایش گرایش ورزشکاران به مکمل‌های دارویی غیرمجاز، افزود: فرهنگسازی نامناسب یکی از مهم‌ترین علت‌های افزایش مصرف این‌گونه محصولات به‌شمار می‌آید.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که استفاده از مکمل‌های غیرمجاز ورزشی آثار خطرناکی را برای ورزشکاران به‌دنبال دارد، گفت: استفاده از این‌گونه محصولان بیماری‌های خطرناکی مانند بیماری‌های هورمونی را تشدید می‌کند.

وی با انتقاد از دولت به‌علت نظارت ضعیف بر ورود و توزیع مکمل‌های ورزشی در کشور، افزود: متأسفانه این‌گونه محصولات به راحتی در دسترس همه جوانان است، که این موضوع سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید به‌عنوان متولی بخش سلامت فروش محصولات دارویی در حوزه ورزش را کنترل کند، تصریح کرد: متأسفانه این وزارتخانه به‌علت نپرداختن اعتبارات لازم از سوی دولت قادر به انجام وظایف خود نیست، از این‌رو دولت باید هر چه سریع‌تر اعتبارات بخش بهداشت و درمان کشور را اختصاص دهد.

نظری‌مهر با انتقاد از افزایش قارچ‌گونه باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور به‌ویژه تهران، گفت: افزایش بی‌رویه باشگاه‌های ورزشی به‌ویژه باشگاه‌های بدنسازی موجب کاهش نظارت دستگاه‌های اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha