سلامت نیوز: اولین آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست (شریان رادیال) در بخش آنژیوگرافی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عضو هیئت علمی و متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای اولین بار  در کاشان از روش آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست (شریان رادیال) استفاده شده و امید است که تعداد بیشتری از بیماران به این روش، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی شوند.

دکتر حسن رجبی مقدم با اشاره به استفاده از این روش در خارج از کشور اظهار داشت: این روش در ایران نیز در مراکز مجهز انجام می شود.

وی ضمن اشاره به معمول بودن استفاده از روش شریان کشاله ران (فمورال) در اعمال آنژیوگرافی گفت:  انجام عمل آنژیوگرافی از طریق شریان مچ دست بر خلاف روش شریان کشاله ران نیاز به تجهیزات و کسب مهارت از طریق گذراندن دوره آموزشی دارد.

وی افزود: متخصصان فلوشیپ آنژیوپلاستی با گذرندان دوره ی آموزشی قادر به انجام این روش هستند.

وی با بیان اینکه این عمل بر روی مردی 75 ساله انجام شد، افزود: کاهش عوارض عروقی، کاهش ریسک، امکان ترخیص سریع تر بیمار، عدم  نیاز به استراحت مطلق بیمار، انجام پانسمان معمولی بعد از عمل و عدم نیاز به  استفاده از کیسه شن بر روی زخم را از مزایای این روش است.

وی با اشاره به کاهش زمان استراحت بیمار از 6 ساعت به 1 ساعت در این روش تصریح کرد: بیمار بعد از گذشت یک ساعت از انجام عمل قادر به پیاده روی در بخش است و بعد از گذشت حدود 4 ساعت از زمان آنژیوگرافی ترخیص می شود.

گفتنی است: دکتر رجبی هدف از انجام روش آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست را آشنایی پرسنل بخش آنژیوگرافی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با این روش و جایگزین کردن آن به جای روش های قبلی ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha