چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 41323
سلامت نیوز: کپک ها چون می توانند تا چند سانتی متر در داخل مواد غذایی مهاجرت و نفوذ کنند لازم است که کل ماده غذایی کپک زده شده دور ریخته شود.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: کپک ها موجودات زنده ایی هستند که دارای انواع و رنگهای مختلفی هستند.

وی گفت: کپک ها دسته ای از قارچ ها هستند که می توانند بر روی مواد غذایی مانند نان ها، مرباها، آبلیمو و پنیر و مواد غذایی دیگر رشد کنند.

کیمیاگر تصریح کرد: مایکو توکسین ها سموم قارچی بوده که می توانند به عنوان مثال بر روی مرباها، آبلیمو ، پنیر و حتی نان ها رشد کنند که مضر بوده و این مواد نباید مصرف شوند.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که حتی قارچ ها می توانند بر روی مواد غذایی که در هوای سرد یخچال هم قرار دارند رشد کنند که باید به آن توجه داشت.

وی توصیه کرد: در صورت بروز کپک بر روی مواد غذایی باید توجه داشت چون کپک ها تا چند سانتی متر در داخل ماده غذایی نفوذ کرده و مهاجرت می کنند پس نباید فقط سطح آن
را پاک کرد بلکه ضروری است که کل ماده غذایی کپک زده شده دور ریخته شود و دیگر آن ماده غذایی مصرف نشود.

کیمیا گر تاکید کرد: افراد باید به تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کرده به موقع آنها را مصرف کنند و همچنین از مواد غذایی پاستوریزه و استرلیزه استفاده کنند و حتی توجه کنند که
کپکها هم می توانند در یخچال بر روی مواد غذایی ایجاد شوند که کل ‌آن ماده را باید به دور ریخت و نیز از مواد غذایی که تاریخ انقضا آنها گذشته به هیچ وجه استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha