سلامت نیوز: رییس اداره قلب وعروق وزارت بهداشت با اشاره به اجرای آزمایشی راه‌اندازی سامانه ثبت سكته‌های قلبی در دو بیمارستان پایتخت، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است كه این سامانه تا پایان امسال به تمام بیمارستان‌های كشور گسترش یابد.

دكتر طاهره سماوات در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار نسبت به تغییر سبك زندگی و عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی - عروقی و تاثیر آن در روند رو به رشد بیماری‌های قلبی - عروقی گفت: سالانه 103 نفر از هر 100 هزار نفر جمعیت كشور بر اثر سكته‌ قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی - عروقی و سكته‌های قلبی، راه‌اندازی سامانه ثبت سكته‌های قلبی در بیمارستان‌های كشور در دستور كار قرار گرفت.

سماوات افزود: كارگاه‌های آموزشی استقرار سامانه ثبت سكته‌های قلبی تا نیمه بهمن ماه برای دانشگاه‌های علوم پزشكی برگزار می‌شود و با پایان این كارگاه‌های آموزشی، زمینه برای استقرار این سامانه در تمام بیمارستان‌ها فراهم می‌شود. به این ترتیب رایزنی‌های لازم صورت می‌گیرد كه تا پایان سال سامانه ثبت سكته‌های قلبی در تمام بیمارستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: به این ترتیب در تمامی CCUهای بیمارستان‌ها هر سكته قلبی كه بر اساس معیارهای مشخص شده محرز شود، ثبت می‌شود. برای راه‌اندازی این سامانه پرسشنامه‌ای به صورت برنامه تهیه شده و بر روی كامپیوتر CCUهای بیمارستان‌ها نصب می‌شود. به این ترتیب اطلاعات وارد شده در پرسشنامه به صورت آنلاین یا آف‌لاین به مركز اطلاعات وزارت بهداشت (سپاس) منتقل می‌شود و این اطلاعات پس از سطح بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha