پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 41328
سلامت نیوز: خواب كافی و راحت یكی از پایه های اصلی سلامتی در سالمندان است چرا كه در طول خواب، بدن استراحت كرده، انرژی از دست رفته به دست می آید و بار دیگر برای فعالیت جسمی و فكری آماده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دكتر پریسا طاهری رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشكی با اشاره به این كه بروز اختلال در خواب شایعترین مشکل در میان سالمندان به شمار می رود، گفت: بی خوابی یا محرومیت از خواب تبعات گوناگونی از جمله اختلال در اشتها، خستگی، كاهش توانایی انجام كارهایی كه به هماهنگی عضلانی نیاز دارند مانند رانندگی و كارهای منزل، سقوط، تحریك پذیری، اختلال در تمركز و قضاوت را در پی دارد.

وی افزود: با ورود به دوره سالمندی، تغییراتی در وضعیت خواب ایجاد می شود و با افزایش سن، خواب شبانه كاهش، سبك تر و نامنظم تر می شود بنابراین نباید انتظار داشت كه سالمند مانند دوران جوانی بخوابد.

به گفته رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، ورزش كردن منظم به طور روزانه مانند پیاده روی، اجتناب از خواب روزانه، گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب، خوردن غذای سبك به عنوان شام، مصرف كمتر مایعات در شب و پرهیز از مصرف چای یا قهوه پس از شام از جمله راهكارهای مقابله با اختلال خواب در سالمندان است.

گفتنی است: شعار روز جهانی بهداشت در سال 2012 «سالمندی و سلامت» اعلام شده است و هفته سلامت سال 91 ( 18تا 24 فروردین ماه) با موضوع سالمندی و سلامت در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha