پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 41336
سلامت نیوز: در ماه های اول، بیشتر والدین متوجه غان وغون کردن کودک نمی شوند. اما به مرور زمان کودکان صدا و کلماتی را که می شنوند یاد می گیرند و والدین را متوجه گفته های خود می کنند. به نوشته سایت «Parenting»، محققان معتقدند کودک دختر نسبت به پسر سریع تر مهارت حرف زدن را کسب می کند. به طور کلی برای تقویت و افزایش توانایی تکلم کودک می توان از نکات زیر استفاده کرد.

* خواندن شعرهای معروف و ساده با حرکت های دست و صورت تا بتوان توجه آن ها را جلب کرد. سعی کنید جملات شعر را چندین بار تکرار کنید تا کودک راحت تر آن ها را یاد بگیرد.

* کلمات را صحیح ادا کنید تا کودک کلمات را با تلفظ درست یاد بگیرد. اشتباه تلفظی آن ها را بلافاصله درست کنید. اسم مواد غذایی و اندام های مختلف بدن را به آن ها بیاموزید.

* خواندن نقش مهمی در زبان آموزی آن ها دارد. هنگام خواندن کتاب، عکس های موجود در صفحه را به آن ها نشان دهید تا راحت تر در ذهن آن ها بماند.

* هنگام صحبت کردن، ارتباط چشمی با آن ها برقرار کنید. این کار باعث می شود تا روی حرف هایی که می زنید، تمرکز کنند. کودک روی حرکت لب ها و کلمات شما متمرکز می شود.

* هنگام خارج شدن از منزل، کودک به رنگ ها و اشیای متفاوت خیره خواهد شد زیرا همه چیز برای آن ها تازگی دارد. بنابراین نام میوه را بگویید، تعداد میوه ای را که در سبد قرار داده اید بشمارید و درباره رنگ میوه و سبزیجات صحبت کنید.

* در صورتی که با دست به شیئی اشاره کرد، تا موقعی که نام آن را پس از شما تکرار نکرد، به او ندهید، اما اگر برای تلفظ کردن آن کلمه هنوز کوچک است، هنگام دادن آن شی، اسم آن را به او بگویید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha