پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 41341
سلامت نیوز:در داروخانه‌ها انواع مختلفی از این نوع كرم‌‌ها وجود دارد كه به راحتی شما را سرگردان می‌كنند تا در نهایت نتوانید كرم مناسب را شناسایی كنید اما اگر نكات خاصی را بدانید و روش‌های تشخیص یك كرم خوب را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید بهترین كرم را انتخاب كنید.

 پوست اطراف چشم یكی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است و معمولا روی تمام محصولات و كرم‌های مختلف نوشته شده كه زیر چشم استفاده نشوند اما برای خرید كرم دور چشم باید چه كرد؟ حتما باید دقت ویژه‌ای داشت تا مبادا به پوست این قسمت آسیبی برسد. در داروخانه‌ها انواع مختلفی از این نوع كرم‌‌ها وجود دارد كه به راحتی شما را سرگردان می‌كنند تا در نهایت نتوانید كرم مناسب را شناسایی كنید اما اگر نكات خاصی را بدانید و روش‌های تشخیص یك كرم خوب را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید بهترین كرم را انتخاب كنید.


  می‌خواهید چه زمانی از آن استفاده كنید؟

با خود فكر كنید كه قرار است چه زمان‌هایی از كرم خود استفاده كنید، مثلا می‌خواهید در طول روز كرم بزنید یا تنها شب‌ها از كرم دور چشم‌تان استفاده ‌كنید یا این‌كه به‌دنبال كرم‌های مختلفی برای هر دوی این حالت‌ها هستید. به‌عنوان مثال بعضی از افراد كرم ضدچروكی روشن‌كننده‌ای می‌خواهند كه زیر آرایش از آن استفاده كنند اگر شما همچین كرمی می‌خواهید، حتما باید در آن فیلترهای محافظت‌كننده در اشعه ماورای بنفشSPF وجود داشته باشد. البته اگر هم درون كرم شما موادی چون دی‌اكساید تیتانیوم یا زینك اكساید وجود داشته باشد می‌تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت كند.


    چگونه كرم را استفاده كنید؟

اما استفاده از كرم دور چشم نیز تكنیك‌های خاصی دارد شما باید اول از گوشه داخلی چشم‌های‌تان شروع كنید و سپس به سمت بیرون حركت كنید یا این‌كه از گوشه بیرونی چشم‌ها شروع كنید و به سمت داخل بیایید تا به بینی برسید اما آیا باید روی پلك‌های‌تان نیز كرم بزنید؟ نه لازم نیست، البته اگر اصرار دارید ضرری ندارد اما بهتر است فقط شب‌ها بزنید. چون وقتی روی پلك‌ها كرم می‌زنید در طول روز كرم با مواد آرایشی مخلوط می‌شود و ممكن است وارد چشم شود و مشكلاتی را به‌وجود بیاورد.

    كرم گران نخرید

پیشنهاد می‌كنیم خیلی به‌دنبال كرم‌های دور چشم گرا‌نقیمت نباشید، به همین دلیل اول از همه انتخاب‌های‌تان را محدود كنید و بعد در بین آن‌ها ارزان‌ترینش را بخرید و اگر دیدید بعد از چند هفته فایده چندانی نداشت، یكی دیگر بخرید با این روش شما پول زیادی را صرف خرید محصول اول نكرده‌اید و به همین دلیل می‌توانید به راحتی كرمی دیگر بخرید. توجه داشته باشید كه هیچگاه قیمت بالا نشانه كیفیت خوب یك محصول نیست گاهی مارك‌های تجاری تنها به دلیل نامی كه دارند از شما پول زیادی می‌گیرند. انجمن متخصصان پوست كانادا در گزارش  خودگفته‌است كه حتی محصولات ارزان‌قیمت هم می‌توانند كیفیت خوبی داشته باشند.


   چه كرم‌هایی نخرید

پوست زیر چشم بسیار حساس است به همین دلیل به راحتی تحریك شده و می‌تواند دچار التهاب شود. پس توجه كنید حتما كرمی بخرید كه هیچ‌گونه مواد عطری در آن وجود نداشته‌باشد و PH درون آن نیز نزدیك پوست باشد. علاوه بر این‌ها وجود هرگونه الكل و منتول نیز می‌تواند باعث التهاب پوست شما شود. علاوه بر این بهتر است از خرید كرم‌هایی كه بسته‌بندی شیشه‌ای دارند صرف‌نظر كنید و به ‌دنبال كرم‌هایی باشید كه در تیوب هستند. به این دلیل كه وقتی بیشتر شیشه‌ها در گشادی دارند و این سبب می‌شود كه كرم بیشتر در معرض هوا و نور قرار گیرد و همین موجب كم شدن كیفیت كرم و رشد بیشتر باكتری‌ها می‌شود.


  كدام كرم ضد‌چروك را اول شروع كنید؟

وقتی می‌خواهید استفاده از كرم‌های ضدچروك را آغاز كنید بهتر است هم از كرم دور چشم، هم كرم ضد‌چروك صورت استفاده كنید. گاهی شنیده می‌شود كه می‌گویند كرم زیر چشم از همه مهم‌تر است ولی این اصلا صحیح نیست. كرم دور چشم هم از نظر تركیبات مثل كرم ضد‌چروك صورت است و فقط به‌دلیل نازكی و حساسی پوست دور چشم غلظت آن كمتر است. البته باید یادآوری كنیم كه معمولا نمود چروك‌ها زیر چشم زودتر اتفاق می‌افتد.


   كرم‌های بوتاكس فایده‌ای ندارند

كرم‌های شب بوتاكس از حدود 2 تا 3 سال پیش وارد بازار شده‌اند و سازندگان آن ادعا دارند كه به جای تزریق بوتاكس به‌خصوص در دور چشم از این كرم‌ها استفاده كنید. به گزارش برترین ها استدلال آن‌ها این است كه این كرم‌ها در عضله نفوذ و آن را فلج می‌كند اما باید بگویم كه تمام مستندات علمی این كرم‌ها را رد می‌كنند و هیچ مدركی مبنی بر این‌كه بتوان كرم موثری از بوتاكس داشت وجود ندارد و اصلا نمی‌توان چنین كرمی ساخت اما چون به‌مدت خیلی‌كمی در زمان مصرف عضله را منقبض و بی‌حس می‌كند فرد گمان می‌برد كه تاثیر دارد و كمی چروك‌هایش كم شده در صورتی كه بعد از 2 ساعت همه چیز مثل اول می‌شد و چروك‌ها برمی‌گشتند. كرم‌های شب بوتاكس به هیچ وجه علمی نیستند و صرفا تبلیغاتی‌ هستند.


   سیاهی زیر چشم هیچ ربطی به بی‌خوابی ندارد


بسیاری از مردم فكر می‌كنند، علت سیاهی زیر چشم‌ می‌تواند تماشای زیاد تلویزیون تا دیروقت یا چند شب نخوابیدن یا زیاد با كامپیوتر كار كردن یا... باشد، در واقع خیلی از مردم فكر می‌كنند اگر زیر چشم‌هایش سیاه است به دلیل طرز زندگی آن‌هاست اما باید بدانید این باور اصلا درست نیست، شما هیچ تقصیری در سیاهی زیر چشم‌های‌تان ندارید، آن‌ها به‌دلیل كم‌خوابی یا استرس یا كار زیاد یا... به‌وجود نیامده‌اند. دلیل سیاهی زیر چشم‌ها چیزی شبیه كبود شدن دست یا پاست و در واقع به‌دلیل رگ‌های خونی بسیار ریزی است كه زیر پوست ظریف این قسمت قرار دارد.


   سیاهی‌ها با كرم برطرف نمی‌شود


 بعضی از پزشكان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشكلی است كه بیماری محسوب نمی‌شود و یك صفت ارثی غالب است و اگر یكی از والدین به این مشكل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشكل دچار می‌شوند البته در برخی از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند اما فرزندان آن‌ها دچار این مشكل هستند و به‌دلیل ارثی بودن این مشكل درمانی دائم برای آن وجود ندارد البته مصرف برخی كرم‌ها تیرگی دور چشم را تا حدی مفید است اما به‌طور كامل این مشكل را برطرف نمی‌كند، توصیه می‌شود افراد از عینك آفتابی برای محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلك‌ها استفاده كنند و استفاده از مرطوب‌كننده را هم فراموش نكنند.


   درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

دور چشم درجاتی دارد و باید گفت افرادی كه پوستی تیره دارند معمولا تیرگی دور چشم آن‌ها بیشتر است اما سیاهی دور چشم افرادی كه پوست روشنی دارند كمتر است اما به هر صورت از آن مشكلاتی است كه می‌تواند حسابی آزاردهنده شود و همه كسانی كه این مشكل را دارند همیشه به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای از بین بردن این مشكل هستند. برای از بین بردن این مشكل راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یكی راه حل اساسی جراحی زیبایی این قسمت است،  البته با لیزر هم می‌توان این سیاهی‌ها را كمتر كرد، لیزر با تحریك تولید كلاژن پوست را جوان می‌كند و سیاهی‌ها را از بین می‌برد، البته این روش هزینه نسبتا بالایی دارد و می‌تواند خطرهایی هم داشته باشد.
منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha