پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 41343
سلامت نیوز: گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوت هوااز جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند. اما در ابتدا به چگونگی ...

مهمترین و حساس ترین عضو بدن که در عین حال نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند, پوست است. بهتر است بگوییم پایه زیبایی صورت داشتم پوستی زیبا , سالم و نرم است. به چند نکته مهم برای داشتن پوستی سالم توجه کنید:

1- تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوست صورت دارد. میوه و سبزیجات تازه( بخصوص سبزیجاتی که رنگ هستند مانند هویچ, گوجه فرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

2- خوردن سرخ کردنی ها و سسهای چرب خودداری کنید.

این را بدانید که اولین اصل برای داشتن پوست زیبا و شاداب , درونی سالم است.

3- یکی از مهمترین مراقبت های پوست تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوت هوااز جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند. اما در ابتدا به چگونگی تمیز کردن پوست صورت می پردازیم :

بهترین روش برای از بین بردن آلودگی پوست, پاک کننده های مناسب است هرگز از صابون عادی برای شستشو صورت استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و شکستگی آن می شود.
هرگز با ارایش نخوابید, زیرا بهترین زمان برای تغذیه و تنفس پوست شب هاست. بنابر این قبل از خواب صورت خودرا تمیز کنید و سپس کرم شب و دور چشم را استفاده کنید. برای تمیز کردن صورت به این نکات توجه کنید.
 
_ ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز نموده سپس با آب فراوان 10 تا 15 بار شستشو دهید.

_ بدون اینکه پوست را خشک کنید بعد از 5 دقیقه کرم شب را به صورت مالیده و کرم دور چشم را زیر چشم از استخوان بالای گونه به طرف داخل با نوک انگشتان با حرکاتی آرام بمالید.
_هرگز دور چشم را ماساژ ندهید زیرا وست این ناحیه بسیار حساس است , سعی کنید همیشه دور چشم را مرطوب نگه دارید.

منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha