پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 41367
سلامت نیوز: هیچ‌وقت نمی‌توانید برای همسرتان یك عطر مناسب بخرید؟ سلیقه عطر شما با همه افراد پیرامون خودتان فرق می‌كند؟ خب فكر نكنید این مسئله عجیبی است، درواقع علم برای این مسئله پاسخ دارد: بوی بدن هركس و سیستم ایمنی او، روی سلیقه عطری او و تمایلش به استفاده از عطرهای مختلف تاثیر می‌گذارد.

عطری كه همسرتان دوست دارد، متفاوت است

دكتر تیم جاكوب می‌گوید انسان‌ها به‌طور غریزی جفتی برای خود انتخاب می‌كنند كه بوهایی نه مشابه آن‌ها كه بوهایی متفاوت را دوست داشته باشد و درواقع بوی بدن او با بوی بدن این فرد متفاوت باشد. به گزارش برترین ها دكتر جاكوب می‌گوید: «ما ناخودآگاه بوی افرادی را می‌پسندیم كه سیستم ایمنی متفاوتی با ما دارند، ما افرادی را كه سیستم ایمنی مشابه ما دارند و بوی آن‌ها شبیه بوی ماست نمی‌پسندیم، این رمز تقویت سیستم ایمنی نسل‌های بعد و داشتن فرزندان سالم‌تر است.» البته دكتر جاكوب می‌گوید در این‌جا منظور بوی طبیعی بدن فرد است نه بویی كه به وسیله استفاده از عطرها، افترشیوها و خوشبوكننده‌ها خلق می‌شود. اما نتیجه كل این حرف‌ها چیست؟ پروفسور جاكوب می‌گوید: «شما نمی‌توانید سلیقه خودتان را در مورد دیگران به كار بگیرید،‌ بهترین كار این است كه برای دیگران عطر یا افترشیو انتخاب نكنید و فقط برای خودتان عطر انتخاب كنید.» جالب است كه دكتر جاكوب در ادامه حرف‌هایش می‌گوید:‌ «همه ما، عطر و ادكلن‌هایی داریم كه هدیه گرفته‌ایم اما بوی آن‌ها را دوست نداریم و درنتیجه میزهای ما پر از عطرهایی است كه تمایلی به استفاده از آن‌ها نداریم،‌ این نتیجه همان انتخاب عطر برای دیگران به سلیقه خودمان است.»


گوشت نخورید

اما در این وسط یك سوال پیش می‌آید: «آیا انسان‌ها از عطرها و افترشیوها استفاده می‌كنند تا بوی بدن خود را، یعنی بوی طبیعی بدن خود را پنهان كنند یا آن را تشدید كنند؟ دكتر یان‌ هاولویچ، متخصص بوشناسی در دانشگاه چارلز در این مورد می‌گوید: «به‌طور كلی بوی بدن افرادی كه كمتر گوشت قرمز می‌خورند بهتر از كسانی است كه گوشت قرمز جزو اصلی غذاهای آن‌هاست، باتوجه به این یافته‌ها می‌توان این‌گونه گفت كه در اكثر موارد عطرها و خوشبوكننده‌ها توسط افرادی مصرف می‌شود كه می‌خواهند با بوی آن‌ها بوی بدن خودشان را پنهان كنند یا تغییر دهند اما نكته این است كه این عطرها در برخی موارد و برخی افراد بوی بدن را بهتر می‌كنند اما در برخی افراد هم بوی نامناسب بدن را تشدید می‌كنند، به همین دلیل است كه تنها راه امتحان كردن یك عطر، امتحان كردن آن روی پوست فرد است.» اگر می‌خواهید برای كسی عطر بخرید تنها راه این است كه او را همراه خود ببرید و عطری را كه می‌خواهید برای او بخرید روی پوستش   امتحان كنید... البته خب یك استثنا وجود دارد و آن هم در مورد خویشاوندان خونی است، مثلا یك مادر می‌تواند برای پسرش خوشبوكننده‌ها یا عطری بخرد كه مناسب او باشد.


هر عطر برای یك نفر

با همه این تعاریف مشخص می‌شود احتمالا در آینده صنعت تولید عطر در جهان بسیار تغییر خواهد كرد، دكتر هاولویچ این‌گونه پیش‌بینی می‌كند: «احتمالا در آینده شاهد این خواهیم بود، كه برندهای معروف یك عطر جدید خود را در 10 یا 20 نوع با بوهایی نسبتا نزدیك به هم، ارائه خواهند داد، حتی شاید عطرهای شخصی ساخته شود، مثلا یك برند با یك تولید خود، در هزار نوع بو، برای استفاده‌كننده‌ها عطر شخصی بسازد، حتی ممكن است با سلیقه هر فرد، یك عطر برای خود او ساخته شود.»

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha