یک متخصص تغذیه با بیان اینکه بروز بیماری‌های مزمن در جوانان امروزی افزایش پیدا کرده است، گفت: مصرف غذاهای آماده موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات جوانان می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با بیان اینکه بروز بیماری‌های مزمن در جوانان امروزی افزایش پیدا کرده است، گفت: مصرف غذاهای آماده موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات جوانان می‌شود.


سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه گرایش جوانان به مصرف نوشابه‌ها و غذاهای آماده بیشتر شده است که مصرف این نوع غذاها موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات می‌شود.

وی گفت: بیماری‌های مزمنی که در سال‌های گذشته افراد 50 سال به بالا دچار آن می‌شدند مانند افزایش فشارخون و دیابت، امروزه در جوان‌ها بیشتر دیده می‌شود و به طور کلی بروز بیماری‌های مزمن و دردآور در جوان‌های امروزی افزایش پیدا کرده است.

این متخصص تغذیه بیان داشت: مصرف سوسیس و کالباس، پاستا و به طور کلی غذاهای آماده درد مفاصل افراد را افزایش می‌دهد که این افراد در درجه اول باید کاهش وزن داشته باشند.

مظهری ادامه داد: راه رفتن در آب نیز می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند چرا که به اندازه حجم بدن افراد، از وزن آنها کم شده و فشار بر روی مفاصل کمتر می‌شود و هر اندازه که از وزن افراد کم شود، سنگینی بر مفاصل بدن نیز کم می‌شود.

وی اضافه کرد: اندازه دور شکم زنان از 88 سانتی متر و دور شکم مردان نیز از 102 سانتی متر نباید بیشتر شود چرا که افزایش اسید اوریک و حمله‌های نقرسی با افزایش قطر شکم ارتباط مستقیم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha