سلامت نیوز : جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران گفت : با توجه به فرسوده بودن بیمارستانها یکی از راهکارهای مدیریت بحران در حوادث، ایجاد بیمارستانهای صحرایی است.

دکتر سید نظام الدین طباطبایی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی بهداشت درمان و مدیریت بحران در حوادث وبلایا در گفت و گو با سینا نیوز، با بیان اینکه تقریبا 25 درصد جامعه پزشکی در تهران حضور دارند گفت: حدود 39 هزار پزشک عمومی در تهران داریم که شاید این درصد درحوزه هیات علمی مطرح درسطح کشورنیز مصداق داشته باشد به طوری که میزان این هیئت علمی به 50 درصد می رسد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیاست گذاری های اصلی وزارت بهداشت در حوزه سلامت در تهران انجام می شود موقعیت تهران ، موقعیتی ویژه بوده و نیازمند تمهیدات خاصی می باشد.
دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه در حوزه امداد و درمان طی سال جاری قدمهای خوبی به همت بسیج جامعه پزشکی برداشته شده است اظهار کرد: احداث بیمارستان صحرایی شهید دکتر رهنمون در منطقه قیام دشت که در ابتدای کار بسیاری از دوستان، نیاز به کارهای درمانی حواشی تهران را باور نداشتند ، علاوه بر مشخص کردن چارت نیروی انسانی آن ، مانور و تمرینی بود که در نهایت منجر به شناخت نقاط ضعف حواشی تهران در حوزه سلامت شد .
وی با بیان اینکه یکی از اهداف راه اندازی بیمارستان صحرایی مانور مدیریت بحران بود یادآور شد : متاسفانه در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی فقط یک بیمارستان صحرایی داریم در حالی که نیاز ما بسیار بیشتر است .
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران در ادامه اظهار کرد: با توجه به فرسوده بودن بیمارستانها یکی از راهکارهای مدیریت بحران در حوادث، ایجاد بیمارستانهای صحرایی است که در مواجهه با وقوع حوادث سریع راه اندازی شده و به ارائه خدمات بپردازند.
وی با بیان اینکه طبق سیاست گذاری های وزارت بهداشت در حال حاضر همه استانهای کشور مسیر تجهیز به یک بیمارستان صحرایی را طی میکنند گفت : انتظار می رود که نیروهای مسلح نیز در مواجه با حوادث، قدرت عملیاتی کردن بیماستانهای صحرایی را داشته باشند .
دکتر طباطبایی با تاکید به اینکه در حوزه تهران حداقل نیازمند 15 بیمارستان صحرایی هستیم تصریح کرد : در این حوزه وزارت بهداشت، بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارد و با این دید که برخی از این امکانات در اختیار نیروهای مسلح می باشد در مواجه با حوادث می توانیم نیازها را مرتفع نموده و جوابگوی بحران باشیم، ولی هنوز تا رسیدن به موفقیت، فاصله زیادی داریم .
وی در پایان با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی از سال 79-80 خاطرنشان کرد :طی یک دهه گذشته گام به گام رو به جلو رفته و در حوزه های مختلفی پیشگام بوده ایم ولی برای پیشگام بودن در حوزه های علمی ،درمانی و فرهنگی هنوز راه های نرفته داریم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha