دانشمندان انگلیسی به شیوه نوینی برای شناسایی خودکار پوکی استخوان دست یافتند. به گزارش سامانه خبری سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان انگلیسی در این شیوه نوین از تصویربرداری عادی اشعه ایکس دندانپزشکی برای تشخیص پوکی استخوان استفاده کردند.

برای تشخیص پوکی استخوان به دندانپزشکی بروید !

دانشمندان مدرسه دندانپزشکی دانشگاه منچستر در این شیوه نوین، نگرش نرم افزاری دقیقی نسبت به تشخیص دقیق پوکی استخوان در زمان استفاده از تصویربرداری عادی اشعه ایکس در دندانپزشکی ایجاد کردند که طی آن اندازه گیری ضخامت استخوان فک پایین بیمار تحت تصویربرداری دقیق قرار می گیرد.

این شیوه نوین در حالی ابداع شده است که پوکی استخوان تقریبا 15 درصد از زنان غربی را در دوره 50 سالگی تحت تاثیر قرار داده است. این رقم در دوره 60 و 70 سالگی به ترتیب به 22 و 5/38 درصد می رسد.

در حال حاضر 70 درصد زنان بالای 80 سال از پوکی استخوان رنج می برند که این عارضه می تواند مشکلات حرکتی فراوانی برای آنها ایجاد کند.

بر اساس گزارش شین هوا، دانشمندان اعلام کرده اند استفاده از این شیوه نوین برای هر دندانپزشکی امکان پذیر بوده و در صورتیکه با مشاوره یک متخصص همراه باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

در این فرآیند ارزان قیمت با استفاده از نتایج تصویربرداری از فک پایینی می توان به میزان پوکی استخوان فرد پی برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha