سلامت نیوز: رییس گروه دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور 3 هزار و 500 مربی بهداشت در مدارس سراسر کشور خاطرنشان کرد: تعداد 700 نفر از نیروهای شرکتی که تبدیل وضعیت شده اند در قسمت بهداشت مدارس به کار گرفته شده اند.

مهناز تسلیمی در گفت و گو با پانا با اشاره به مراقبان سلامت در مدارس اظهار کرد: طبق استاندارد جهانی هر مدرسه واجد شرایط داشتن یک (Nurse School) پرستار مدرسه است.
وی افزود: مراقبان سلامت وظیفه مراقبت، آموزش، سلامت و نظارت بر بهداشت و اقدام در جهت شناسایی بیماری ها در مدرسه را به عهده دارد و مستنداتی را در جهت وضعیت سلامت دانش آموزان به مراجع ما فوق ارائه می کند.
وی ادامه داد: به دلیل ماهیت برنامه های سلامت که در ادوار مختلف و به دلیل مسائل مختلف تغییراتی دارند، فرهنگ سازی در موقعیت ها و مناسبت ها با اجرای برنامه های آموزشی عملیاتی می شود.

*به ازای هر 750 دانش آموز یک مربی بهداشت در مدارس حضور دارد
تسلیمی با بیان اینکه در کشور ما به ازای هر 750 دانش آموز یک مربی بهداشت در مدارس حضور دارد خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت مدارس ممکن است یک مربی بهداشت در یک یا چند مدرسه انجام وظیفه نماید و با توجه به کمبود مربی بهداشت به نسبت 12 میلیون دانش آموز اولویت ساماندهی مربیان بهداشت در مدارس با مقاطع ابتدایی لحاظ شده است.

*حضور 3 هزار و 500 مربی بهداشت در مدارس سراسر کشور
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 3 هزار و 500 مربی بهداشت رسمی در آموزش و پرورش سراسر کشور فعالیت می کنند که با عنایت به جمعیت حدود 12 میلیونی دانش آموزان کمبود مربی بهداشت در مقاطع راهنمایی و متوسطه احساس می شود.

رییس گروه دفتر سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس روستایی با حضور بهورزان تحت پوشش قرار می گیرد تصریح کرد: با توجه به توافق به عمل آمده با وزارت بهداشت مناطق روستایی توسط بهورزان شبکه بهداشت مدارس تحت پوشش قرار می گیرند.

*استفاده از 700 نیروی تبدیل وضعیت شده در بخش بهداشت مدارس
*3هزار معلم با داشتن رشته های بهداشت پس از آموزش در بخش بهداشت فعالیت می کنند
وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به هماهنگی های به عمل آمده تعداد 700 نفر از نیروهای شرکتی به صورت قراردادی تبدیل وضعیت شده اند و همچنین 3 هزار معلم که نزدیکترین سنخیت را با رشته های بهداشت مدارس داشته اند تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند و با واحد بهداشت مدارس، مناطق و شهرستانها در حوزه بهداشت مدارس همکاری و مشارکت می کنند.

تسلیمی در پایان تاکید کرد: با پیگیری های این حوزه امید است بحث استخدام مراقبین سلامت در راستای افزایش پوشش دهی مدارس با نیروی مراقب سلامت هر چه زودتر محقق گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha