سلامت نیوز: دبیر اجرایی دومین کنگره دو سالانه جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی با اعلام اینکه در حال حاضر جدیدترین تکنیکهای درمان و تشخیص در کشور استفاده می شود، از ضایعات غضروفی به عنوان یکی از شایعترین ضایعات این حوزه نام برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سهراب کیهانی با بیان اینکه این کنگره به همت انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی دوم تا پنجم اسفند در جزیره کیش برگزار می شود گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره 4 روزه آشنایی جراحان ارتوپد با فعالان عرصه طب ورزش و نیز ارائه پیشرفتهای جدید جراحی آسیبهای ورزشی و طب ورزش است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مقالات ارسالی در راستای جراحی زانو و شانه هستند تصریح کرد: هر چند فرصت ارائه مقالات هنوز باقی است ولی تاکنون 20 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: محورهای بسیاری شامل جراحی زانو، آرتروسکوپی و مراحل مختلف تشخیص، درمان و بازتوانی آسیبهای ورزشی از جمله این محورهاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره طب ورزشی در کنار این کنگره یادآور شد: در این کنگره پزشکان طب ورزش در سالنی مجزا مطالب و موضوعات مرتبط را بررسی خواهند کرد.

کیهانی، امتیاز این کنگره را برای جراحان ارتوپد، فیزیوتراپها و متخصصین طب ورزشی برای هر روز 5 امتیاز خواند و گفت: علاوه بر اساتید ایرانی حدود 40 مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه ، سوئد، اتریش، چین ، کره و هنگ کنگ در این کنگره حضور خواهند یافت.

دبیر اجرایی کنگره افزود: در حال حاضر جدیدترین و مناسب ترین تکنیکها از نظر نحوه درمان و تشخیص در کشور موجود است و عمده مشکلات این حوزه در کشور مربوط به وسایل و تجهیزات است که به دلیل مسائل موجود برای ورود تجهیزات به ایران با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه طبق نظر سنجیها برگزاری کنگره ارتوپد یکی از بهترین کنگرههای بعد از دوران انقلاب بوده است، اظهارکرد: ضایعات غضروفی یکی از شایعترین ضایعات این حوزه است که در آسیبهای ورزشی که اتفاق نظری در این مورد وجود نداشته و از روشهای مختلفی برای درمان استفاده می کنند که هر کدام مزایا و معایبی داراد.

این فلوشیپ جراحی زانو ادامه داد: یکی از روشهای درمان ضایعات غضروفی روش موزاییک پلاستی است که پلاکهای استخوان و غضروف را برداشته و در محل ضایع کاشته می شود که ترم جدیدی بوده و کاربرد خوبی دارد.

 کیهانی با اشاره به مقاله خود بیان داشت : در این مقاله که برای اولین بار در کشور انجام شده است، 68 نفر جمع آوری و روش کاشت موزائیک را طی کرده اند ولی این روش خیلی متداول نبوده و جراحانی که در کار زانو فعالیت گسترده ای دارند از این روش استفاده می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نیازمندان به استفاده از این روش بیشتر ورزشکاران هستند که خوشبختانه برای چند نفر مورد استفاده قرار گرفته و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha