سلامت نیوز: دردهای قلبی 5 تا 10 دقیقه طول می­كشد و دردهایی كه بیشتر یا كمتر از این مدت طول بكشند نیاز به بررسی بیشتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر پیمان ایزدپناه، متخصص قلب و عروق و رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: دردهای قلبی مربوط به گرفتگی شدید عروق قلب هستند یا علل دیگری دارند، این دردها به صورت منتشر در ناحیه قفسه سینه و پشت جناغ سینه احساس می­شوند و با استراحت و قرص زیرزبانی (TNG) كاهش پیدا می­كنند.

وی افزود: فشار خون بالا، دیابت، سیگار، ‌چربی­خون از عوامل خطرساز در ایجاد بیماریهای قلبی و عروقی است و با اصلاح شیوه­های زندگی، مشتمل بر انجام فعالیتهای ورزشی به صورت منظم، استفاده از رژیم غذایی مناسب شانس ابتلاء به بیماری قلبی را كاهش می­دهد.

دكتر ایزدپناه تاكید كرد: احساس درد،‌ فشار و سوزش و سنگینی در قفسه سینه از علائمی هستند كه در صورت بروز آن باید به پزشك مراجعه كرد تا از بروز سكته جلوگیری شود.

وی اشاره كرد: تست ورزش، آنژیوگرافی، اسكن قلب از جمله روش­های تشخیص در افرادی است كه نیاز به اقدامات بیشتری نسبت به دارومانی دارند.

گفتنی است: بیماری قلبی در آقایان در سنین بالای 40 سال و درخانم­ها در سنین بالای 45 سال افزایش می­یابد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha