چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4144

محققان كانادایی موفق به تهیه یك كاغذ جدید "زیست فعال" شده‌اند كه می‌تواند ضمن تشخیص باكتریها و ویروس‌های بیماریزایی مانند "ایی. كولای" و "سالمونلا" ، آنها را غیرفعال كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از هامیلتون در اونتاریو، محققان ‪۱۰‬ دانشگاه و سازمان دولتی فدرال و استانی كانادا با تشكیل یك ائتلاف تحقیقاتی موسوم به شبكه كاغذ زیست فعال "سنتینل" محصولات كاغذی ارزان قیمتی ابداع كردند كه استفاده از آنها راحت است. این محصولات كاغذی حاوی مواد شیمیایی فعال زیستی است كه می‌تواند از مردم در برابر شیوع روز افزون بیماری‌های ناشی از غذا، آب و هوای آلوده محافظت كند.

"روبرت پلتون" پرفسور دانشگاه "مك مستر" و مدیر علمی سنتینل از فواید كاغذهای زیست فعال در تشخیص، نابودی و یا غیر فعال كردن عوامل بیماریزا را قابل حمل بودن ، ارزانی قیمت و كارایی فوری آنها بیان كرد.

وی افزود، در حال حاضر، روزها یا هفته‌ها طول می‌كشد تا نمونه‌ها به یك آزمایشگاه برده شود، عامل بیماری تشخیص داده شود و داروی مناسب برای آن تجویز شود.

"جورج روزنبرگ" مدیر سنتینل گفت، ابداع كاغذ زیست فعال همچنین فواید بالقوه‌ای در صنعت تولید كاغذ دارد.

روزنبرگ گفت، این كاغذ فرصتی در اختیار شركای ما می‌گذارد تا به تهیه كاغذهای ابتكاری و ارزشمند و نیز كاغذهای مخصوص بسته‌بندی مواد غذایی و ماسك‌های بیمارستانی بپردازند.

شورای تحقیقاتی ملی علوم و مهندسی كانادا ‪ ۷/۵‬میلیون دلار بودجه برای این طرح اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha