اگر شما مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری هستید و دچار درد دفع سنگ شده اید، باید به اورژانس مراجعه نمایید. در آنجا برای شما داروهای مسکن و سرم تجویز می گردد تا سنگ شما به صورت خود به خود دفع گردد.

برای تشخیص سنگ کلیه و مجاری ادرای چه باید کرد؟
سلامت نیوز :اگر شما مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری هستید و دچار درد دفع سنگ شده اید، باید به اورژانس مراجعه نمایید. در آنجا برای شما داروهای مسکن و سرم تجویز می گردد تا سنگ شما به صورت خود به خود دفع گردد. البته برای آنکه از وجود سنگ در دستگاه ادراری اطمینان حاصل شود باید یک سری آزمایش ها و مطالعه های رادیوگرافی تشخیصی هم در آنجا انجام گیرد.
وقتی بیماری دچار علایم سنگ ادراری می شود باید بعد از رفع علایم در اورژانس، برای تشخیص و درمان و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ، به پزشک متخصص اورولوژی یعنی پزشک متخصص جراحی دستگاه ادراری یا پزشک داخلی فوق تخصص کلیه مراجعه نمایید.
پزشک ابتدا از شما در مورد علایم و هر نوع تغییر در ادرار(تغییر در رنگ و بو حجم ادرار) سئوال می نماید. همچنین سئوالاتی در زمینه سابقه خانوادگی سنگ کلیه و یا سابقه ابتلا به بعضی بیماری ها مانند نقرس و پرکاری تیرویید و یا مصرف بعضی داروها مطرح می نماید، سپس شما را معاینه می نماید و در صورت لزوم از شما می خواهد که آزمایشات و عکس برداری های رادیولوژی را برای تشخیص بهتر انجام دهید.
شایع ترین آزمایشاتی که پزشک برای تشخیص سنگ کلیه در شما انجام می دهد:
1- آنالیزه ساده ادرار
2- کشت ادرار
3- آزمایش ادرار تا 24 ساعت
4- نمونه گیری از خون برای اندازه گیری کلسیم، فسفر، اسید اوریک، سدیم و پتاسیم و کراتینین
برگرفته از کتاب کلید شناخت و درمان سنگ کلیه ، انتشارات کلید آموزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha