شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 41450
سلامت نیوز: یك متخصص پیشگیری از بیماری ها گفت:چون پوست خشک و چرب با هم متفاوت است پس مراقبت از آنها با توجه به نوع آن فرق دارد.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پیشگیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: مراقبت از پوست با توجه به نوع آن متفاوت بوده و لازم است افراد از پوست دست و صورت خود مراقبت کنند.

وی عنوان کرد: برای درمان ترک ها برای پوست های خشک استفاده از کرم های مرطوب کننده و همچنین استفاده از گلیسیرین به صورت موضعی مناسب است.

انتظاری تصریح کرد: افرادی که دارای پوست های خشک هستند از صابون نباید استفاده کنند چون برای این نوع پوست مناسب نیست و به جای آن باید از شوینده های پن (PAIN) که ظاهر آن شبیه صابون بوده و در داروخانه ها به فروش می رسد استفاده کنند و پن برای پوست های خشک توصیه می شود چون PH که برروی پوست ایجاد می کند 5/5 است.

این متخصص اظهار کرد: افراد با پوست خشک باید از کرم های ضد آفتاب با BAIS‌و محتوی روغنی استفاده کنند.

انتظاری در ادامه در مورد پوست های چرب عنوان کرد: بهترین کار برای افراد با پوست های چرب شستشو با صابون های ملایم، استفاده از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب است.

وی افزود: افراد دارای پوست چرب باید از کرم های ضد آفتاب فاقد روغن استفاده کنند.

این متخصص خاطرنشان کرد: افراد چه با پوست خشک و چه با پوست چرب باید در فصل زمستان تعداد دفعات استفاده از کرم مرطوب کننده خود را بیشتر از فصول دیگر کنند.

انتظاری در مورد مصرف کرم های ضد آفتاب به افراد (چه با پوست چرب و چه با پوست خشک) توصیه کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب به فاصله دو ساعت یک بار در فضای باز و بیرون از منزل باید تجدید و بر پوست مالیده شود.

وی در پایان افزود: مراقبت از پوست با توجه به نوع آن همیشه ضروری بوده و باید توجه داشت که در فصل زمستان پوست بیشتر دچار خشکی، ترک و قرمزی می شود و افراد در فصل سرما مراقبت بیشتری از پوست دست و صورت خود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha