سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد 430 درصدی اعتبارات بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی در سال 84 بیش از 152 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به یکهزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکترعبدالرضا شیخ‌اسلامی روز شنبه در جشن ملی هدمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی با اعلام این مطلب گفت: توانمندسازی و تامین اشتغال و مسکن معلولان و مددجویان به دلیل ناتوانی‌های جسمی و حرکتی این قشر به مراتب مهم‌تر از سایر افراد و گروه‌ها است و به همین دلیل این موضوع باید جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم حیات دوباره و روح جدیدی در کالبد سازمان بهزیستی دمیده شده است.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: در حال حاضر 2 میلیون نفر تحت پوشش مستقیم و غیرمستقیم سازمان بهزیستی هستند و 3 میلیون نفر از خدمات این سازمان استفاده کرده و یک میلیون و 900هزار نفر نیز از سازمان بهزیستی حقوق مستمری دریافت می‌کنند.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: رشد 430 درصدی اعتبارات سازمان بهزیستی نشان دهنده اهتمام دولت به تقویت بهزیستی و حمایت از اقشار تحت پوشش این سازمان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال اعتبارات بخش مسکن سازمان بهزیستی 600 درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و میزان دریافتی مستمری بگیران و معلولان تحت پوشش این استان نیز 5/24 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تا پایان سال 90، یکصد و سی هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی تامین می‌شود و در سال 91 نیز باید 70هزار واحد مسکونی به افراد تحت پوشش این سازمان تحویل داده شود و جمعا ما موظف هستیم تا 200 هزار واحد مسکونی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha